Dag 2, Amsterdam Zuidoost - Overberg

Nederland, Gaasper Camping Amsterdam

Vannacht als een blok in slaap gevallen. Tot een uur of 2 's nachts. Draaien, in slaap vallen, vliegtuigen over horen komen, 5 uur weer wakker. 6.15 wakker en klaar. Mijn telefoon moet maar in lader in toiletgebouw want ik heb zelf geen stroom. Ik begin de boel in te pakken. Het is al prachtig weer maar door de ochtenddauw is de tent en binnentent kletsnat. Eerst al het andere inpakken; slaapzak, slaapmatje, alu-matje voor de isolatie, kussentje. Tassen op de fiets. Spullen er tijdelijk op. Om 8.30 zit alles weer op de fiets. Hèhè. Uitchecken en ontbijtje. Een Oostenrijkse student komt bij me zitten en vraagt naar de plannen. Hij maakt in zijn eentje een low-budget reis door Europa met de auto. Om 8.50 klaar voor vertrek. GPS en Strava-app aan en gaan. Flink de gang erin want het is nog fris. Al snel fiets ik door het mooie Weesp. Een man laat zijn hond uit en vraagt ook wat mijn plannen zijn. Hij vindt het prachtig en wenst me veel succes, plus de groeten aan de Paus. De route is prachtig; Nederhorst ten Berg, Ankeveen langs water en moerasachtig gebied, de hei rond Hilversum. Ik doe een bakkie koffie op het terras tussen de gooische vrouwen. Laren, Soest, door Amersfoort. Gelukkig is er markt waar ik 4 krentenbollen en een ons geschaafde kaas koop. Meer dan genoeg voor de lunch en ik hoef mijn fiets niet onbeheerd achter te laten. Bij Leusden op een bankje geniet ik van mijn lunch en ontmoet weer een nieuwsgierige voorbijganger. Dit is ook een fietser en ik zie duidelijk aan hem dat hij de plannen geweldig vindt. Dat geeft wel weer moed. 20 km later kom ik om 14.30 aan in het hotel wat ik van te voren al had geboekt. Ton komt hier vanavond vanuit zijn werk naartoe. Ik sjouw de hele boel van de fiets naar de kamer en zet hem in de berging. Het hele tentenspul hangt uit het raam te drogen. Zo'n kamer is ook wel errug lekker! Zal ik Ton straks het hele tentenboeltje mee teruggeven? Idee is wel aantrekkelijk. Scheelt een boel kilo's en tijd met inpakken 's ochtends. Alles zit zo strak ingepakt dat het ook alleen maar op die manier in de tassen past.
In verband met voorspelde regen een B&B geregeld voor morgen.

km stand: 70,5
Locatie: Boshotel Overberg
Weer: redelijk bewolkt, af en toe wat zon. Droog. Goed fietsweer.