Dag 18, Auer - Torbole

Italië, Torbole

Vandaag vertrokken in korte broek en shirtje maar dat is net effe te koud. Het fietspad is zeer goed te volgen door het brede dal van de Adige. Alles is vlak. Muziek op en gaan. Mooie ruige bergen aan weerskanten. Af en toe kruis ik de snelweg. Het gaat hard vandaag. Waar ik in het begin van deze reis na 20 km een pauze hield rij ik nu met gemak 40 km door voordat ik stop. Goh, wat zal ik een getraind lijf krijgen!
Ik ben vreselijk verwend, maar het traject is misschien een tikkie saai. Ik kom ook weer veel wielrenners tegen deze zondagochtend. Trento, Rovereto en dan zoeken in Mori naar de juiste weg want navigatie geeft hem niet aan. Het boekje gelukkig wel. Nog een beetje klimmen en dan zie ik het Gardameer liggen. Prachtig. Ook dit heb ik toch maar weer voor elkaar gekregen. Dan gaat het echt supersteil naar beneden en ben ik al in Torbole. Mijn overnachtingsplek is snel gevonden. Duidelijk geen Duits sprekend gebied meer hier. Alles uitladen en héél nodig plassen. Misschien ging ik daarom wel zo snel! Weer even liggen want ik ben moe. Maar de boot van morgen spookt door mijn hoofd. Dus op zoek hoe het zit om morgen met de boot (en fiets!) in Bardolino te komen, boodschappen gedaan voor op de boot en rondje door het plaatsje. Mooi hier. Nog echt zomers en heel veel Duitse toeristen. 's Avonds in een gezellig restaurantje heerlijke lasagne en tiramisu gegeten.
Ik ben nu al 18 dagen onafgebroken aan het fietsen en ik krijg last van pijntjes. Schrijven gaat lastiger. Net alsof ik niet meer weet hoe het moet. Ook veters strikken gaat slecht, of mijn eten snijden. Al die dingen waarvoor je motoriek in orde moet zijn. Mijn handen steunen natuurlijk een groot deel van de dag af op het stuur en kennelijk gaat er ergens iets protesteren. Daarbij komt dat ik gister een verkeerde beweging heb gemaakt om iets uit mijn tas te halen. Ik voelde het zo in mijn rug schieten. Omdraaien in bed en überhaupt uit bed komen is een hele onderneming. Laat staan de tassen op de fiets hijsen. Ik ben dus maar begonnen met een paracetamol vanochtend. Gek genoeg heb ik tijdens het fietsen geen last. Misschien is het wel eens tijd voor een rustdagje. In mijn planning had ik die al veel eerder staan, maar ja, het was steeds mooi weer. Daar moet je dan wel van profiteren. En om nou een hele dag op een kamertje te hangen waar niet veel te doen is trekt me ook niet aan. Toch maar eens kijken of er rondom het Gardameer wat leuks te vinden is.