Dag 10, Neckargemünd - Braunsbach

Duitsland, Braunsbach

Alweer vroeg wakker. Er zijn geen gordijnen die daglicht tegenhouden, dus hup, in actie. Het is prachtig weer en om 8.45 zit ik al op de fiets. Het is nog lekker fris. De omgeving is prachtig. Een rustige Neckar, glooiende hellingen met ochtenddauw waar de zon op schijnt, stille, lieve dorpjes. Ik geniet. De paden zijn regelmatig onverhard maar het rijdt toch lekker door. Het is zaterdag, en naarmate de ochtend vordert kom ik al meer fietsers tegen. Mountainbikers, racefietsers maar ook veel met bepakking zoals ik. Waar ik eerst nog dacht redelijk bijzonder (of in andere hoofden een tikkie gek) te zijn om zo'n eind met bepakking te fietsen ben ik hier echt niet de enige! Nu zullen ze niet allemaal naar Rome gaan, maar toch veel vakantiefietsers.
Om 11 uur pauze met een koffie to go van de bakker. Al 40 km gehad en ik bedenk dat als ik lekker doortrap ik wel 2 etappes kan doen vandaag. Het is lastig om onderdak te vinden en aan het eind van de volgende etappe zit weer een camping met trekkershut. Ton reserveert een plek, want ik krijg steeds de voicemail.
Na 100 km vind ik het niet meer zo'n goed idee. Ik heb het wel gezien voor vandaag. De Neckar is inmiddels ingeruild voor de Kocher. De omgeving bestaat uit weiden en bossen, af en toe een stadje. Zoals Reitsma ook in zijn boekje beschrijft volgt het fietspad hier en daar een oud treinspoor. Soms zie je oude stationnetjes en wagons die al lang niet meer in gebruik zijn.
Maar afspraak is afspraak, dus toch maar doorfietsen. Nog 2 appels gegeten die ik zo van de boom af kon plukken. Op één of andere manier smaken ze dan toch lekkerder. Vies en bezweet kom ik aan op de camping. Ik heb vandaag de hele accu leeggereden! Het huisje is netter dan gister. Ik heb nu wel stroom. Alle spullen droppen, inchecken en lekker douchen. Heerlijk. Daarna een grote bier met flammkuchen. Dit lijkt op pizza, maar in plaats van tomatensaus wordt hier het deeg belegd met een combi van creme fraiche en zure room. Hoe dan ook, het smaakte prima. Na de grote bier had ik genoeg lef om de voicemail die ik kreeg voor mijn kamer voor morgen in het Duits in te spreken. En het is gelukt, ik werd netjes teruggebeld en heb weer een plekkie voor morgen.