dag 15, eiland verkennen

Thailand, Haad Chao Phao

We doen nog een poging, nu voor ontbijt, bij Zot's restaurant. Smaakt prima, goede koffie, mooi uitzicht, en... weer regen. Terug naar kamer om spullen te pakken, tanden poetsen etc. En dan op zoek naar scooters. Aan de andere kant van Haad Yao hebben we mooie gezien dus daar lopen we heen. Wel paspoort inleveren. Maar dat willen we niet. Volgende. Zelfde verhaal. Dan maar bij het hotel proberen. Die verwijzen ons door naar verhuur aan straatkant. Toch ook hier 2 paspoorten inleveren. Na veel gezeur is 1 ook goed, maar toch inleveren. Of 10.000 Baht per scooter als onderpand. Tuurlijk joh. Menno heeft zijn paspoort bij zich en offert zich op. Stressig gedoe om scooters na te kijken op schade, hoe start je zo'n ding, helm past niet, zit er nog wel benzine in? Het duurt even voordat we wegrijden. Wennen aan links rijden. Maar we tuffen. Via Thong Sala waar het druk is over veel steile weggetjes naar Haad Rin, waar de full-moon party's gehouden worden. Eten bij Cocohut en dan nog op het strand liggen en stukkie lopen bij Leela beach. Als we klaar zijn voor de terugreis breekt er weer een donkere wolk los. Weer terug naar binnen. En na 10 minuten weer naar buiten. Lekker bezig. Het is al 18.00 uur, dus niet lang meer licht. Terugreis gaat goed. Het is zelfs leuk! Ton en Menno halen nog wat te eten bij 7/11. Geen verdere acties vandaag.