dag 16, rondtouren

Thailand, Haad Chao Phao

Eerst weer een ontbijtje scoren, nu bij Ko Raham. Prachtige locatie, maar toch wat sjofele indruk. We bekijken gelijk Secret Beach wat ernaast ligt. Leuk, zeer rustig strandje. Dan op weg naar Mae Haad strandje. Hier ligt ook een eilandje voor, bereikbaar via zandbank. Normaal ziet het er prachtig uit, maar onder de donkere wolken die alleen maar toenemen een stuk minder. We lopen rond en strijken neer bij Ko Mae Haad Resort voor lunch. Alles gloednieuw, het zwembad is nog niet af. Als we onze chickensandwich bijna op hebben stort de bui neer. Dikke wind en héél véél regen. Die eerst maar afwachten. Dan over glibberig modderpaadje terug naar hoofdweg. Toch nog maar stukje verder rijden. We zetten koers naar de Phaeng watervallen en proberen die scooters eens goed uit. Een gangetje van 80 km p/u is wel haalbaar. Toch wel eng idee met de blote armen, benen en slippertjes. En dan met die kuilen in de (natte) weg misschien niet zo'n goed idee. In het natuurgebied waar de Phaeng watervallen liggen gaat een glibberig, stenig pad omhoog tussen dichte begroeiing. De waterval is niet echt fantastisch, dus we stoppen voortijdig met de klim. Dan via een omweg (weinig keus, er zijn geen andere wegen) terug naar het hotel. 's Avonds weer opnieuw op pad naar Milky Bay Resort, waar we in 2013 verbleven. Heerlijk gegeten en leuk om weer te zien. Het is nog een behoorlijk eindje rijden, dus we hebben er heel wat kilometers op zitten voor vandaag.