Dag 15, Leutasch - Prutz

Oostenrijk, Prutz

Om 6.30 wakker. Niet zo best geslapen. Het uitzicht rondom is prachtig. De zon komt bijna op. Simpel maar prima ontbijtje in de keuken met warme melk voor de koffie. Met de hoeveelheid koffie kan ik de hele week wel doen. Ontzettend vriendelijke, wat oudere gastvrouw die graag wil weten wat de plannen zijn. Als we het daar over hebben zien we op ongeveer 100 meter afstand een hertje in het grasveld grazen. Heb ik toch eindelijk mijn zin. Ik noteer adresgegevens en naam van dit pension wat handig kan zijn voor volgende fietsers. Ik word uitgezwaaid en heb vandaag voor het eerst mijn helm op. De Buchener Höhe is vlakbij en levert het letterlijk eerste hoogtepunt (1256 m) op van de alpen. Ik heb gister al flink geklommen en nu volgt het laatste stukje klimwerk. Dit duurt niet lang. Ik geniet van het uitzicht op het dal van Telfs en suis dan heel hard naar beneden. Ik bereik even een maximum snelheid van 62 km/u! Op de fiets voelt dat héél hard. Gelukkig is het een mooi geasfalteerde rustige autoweg, anders wordt het wel heel link. Ik rij een rondje door Telfs, niet echt bijzonder, en dan een heel stuk langs de Inn met mooie uitzichten op de omringende bergen. Er wordt ook geraft. Na Imst volgt het fietspad de snelweg die we altijd hebben als we naar Kappl gaan om te skiën. Wat raar! En wat geeft ook dit weer een kick! Ik fiets alweer met een brede grijns, de mensen zullen wel denken. Vlak voor Mils-Au een broodje voor de lunch. Zams zou vandaag de eindbestemming zijn maar het is 12 uur. Ik kan nog wel een stukkie. Dus door naar Landeck, ook al zo raar, en dan richting Reschenpas. Er staat een stevig windje. In Prutz vind ik het mooi geweest. Op goed geluk bel ik aan bij een adres wat in mijn boekje staat. En ze heeft een kamer voor me. Hè, lekker. Alleen weer geen wifi, in verband met straling...
Bij Gasthof Post (o, echt?) een groot bord spaghetti, fietsersvoer, en hier wel wifi dus contact met thuis. En voor de zoveelste keer kan ik niet met bankpas betalen maar alleen cash. Dat valt me wel vaker op. Zelfs in hotels of de wat commerciëlere B&B kan ik niet met bankpas betalen. Wel handig om te weten als je gewend bent om 'plastic' te betalen.