Dag 21, Cavaion Veronese - Montagnana

Italië, Montagnana

Die dikke regenbuien vanochtend had ik niet verwacht. Valt dan toch tegen. Ik heb wel heel wat onweersklappen gehoord vannacht. Ik wacht de buien nog even af en ga iets later weg, tegen 10 uur. Voorzichtig aan, want alles is nat. Ik probeer het vandaag eens uit met handschoentjes. Daar zitten een soort kussentjes in verwerkt zodat de druk zich goed verdeelt. Ben benieuwd of dit helpt.
Het eerste deel is bekend want dat heb ik gister met de boodschappen al gezien. Tot Verona langs een soort kanaal waar ook veel kiwi's verbouwd worden. Wat raar en ongelofelijk leuk om in deze stad te fietsen! In 2014 tijdens vakantie bezocht en nu zo. Geweldig. Ik kom vader en zoon weer tegen. Snel een praatje, maar ik wil nog wat foto's nemen dus zij gaan door. Maar even later zien we elkaar weer en fietsen de rest van de dag samen op. Zo trappen de wat kale en natte kilometers makkelijker weg. Zoon op een gewone fiets, vader op een elektrische. Zij staan op campings, koken zelf hun eten en willen de Toscane route rijden. Knap hoor. Bij Montagnana splitsen onze wegen zich en ga ik op zoek naar mijn B&B. Als ik nou gewoon de route had gevolgd kom ik er langs, maar ja, dat wist ik op het moment van zoeken nog niet. De mevrouw van de autorijschool is heel behulpzaam. Ze opent Google maps om mijn adres te zoeken en belt haar dochter zodat zij mij in het Engels uit kan leggen hoe ik moet rijden. Dan is het nog een heel gepuzzel, maar ik kom er.
Ik tref het ook met mijn gastvrouw Marina. Als een soort welkom heeft ze een sapje en zelfgemaakte panna cotta met kiwisaus voor me. Ik krijg een mooi 1- persoonskamertje en heb de beschikking over een woonkamer, keuken en badkamer. Perfect! Ze belt voor me naar de volgende bestemming en zoekt mee waar deze ligt in Ferrara zodat ik daar niet verdwaal. Als ze er in het toch wat beperkte Engels niet meer uitkomt wordt haar dochter van 16 erbij geroepen. Ik kan het allemaal ontzettend waarderen.
's Avonds nog snel een rondje door Montagnana want het wordt al donker. Het is een mooi stadje, compleet omringd door een middeleeuwse stadsmuur. Ik eet in een restaurantje tussen de Italianen want toeristen zijn hier nu niet meer te vinden. Ik ben de enige die alleen aan een tafeltje zit. Naast mij een stelletje waar de man werkelijk waar de hele maaltijd aan het bellen is. De vrouw eet zwijgend haar pizza. Hij propt hem daarna ook naar binnen en begint een nieuw telefoongesprek. Ik kijk dit zo eens aan en weet niet wie zich meer alleen voelt. Ik heb er in ieder geval geen last meer van. Bord spaghetti, 1/4 liter wijn, koffie en een limoncello van het huis. En dat voor een tientje. Zo kan je wel uit eten gaan.
In de keuken van Marina vind ik dan toch een kurkentrekker. Ik heb nog wat kleine flesjes bewaard en verdeel de boel. Ik moet zeggen dat ik er al handiger in word.
De dag is weer ten einde. Nog wat lezen en lekker slapen.

km stand: 85
Locatie: Bed & Bike Belfiore, Montagnana
Weer: Eerst regenachtig, later op de dag droog, 17-20 C

Hoi Evelyn, Wat een ontzettend leuke blog heb je bijgehouden tijdens de Rome reis. Ik wilde je even laten weten dat ik deze met veel plezier heb gelezen en ook dankbaar gebruik heb gemaakt van sommige tips, zoals over deze accommodatie midden in Ferrara! Super! Groetjes, Sanne