Durres

Albanië, Tirana

Gisteren aan het eind van de middag op zoek gegaan naar het kasteel van tirana.dankzij een aardige jongedame dat gevonden.was alleen maar een stukje muur.gisteravond de stad nod in geweest, komen we een amerikaans echtpaar tegen van albanese afkomst.was gezellug hebben ons wat tips gegeven hoe in durres te komen

Vandaag naar het eagletrefpunt met de taxi daar staan de bussen die in allerlei richtingen van het land rijden.aziatische toestanden.een mannetje praat de bus vol en komt tijdens de rit geld ophalen.45 minuten voor 1,30 euro.durres is een havenstad met ferrydiensten naar italie.de mensen klagen over weinig bezoek vanuit eigenland en bijna geen toeristenbegrijpelijk want er is bijna geen strand.wek mooie boulevards.lekker rond gewandeld en daarna weer terug

Zitten we vanavond bij kfc onze kippenbotjes afte kluiven.komen we die amerikanen weer tegen.gezellig over albanie zitten kletsen.moslims hooguit 49 procent vrouwen met een hoofddoekje zijn geimporteerd.

Daarna nog wat gedronken in de buurt en gesproken met de ober over waarom er zo weinig toeristen komen.hij heeft ons wat tips gegeven voor de komende dagen.

Wat weer een mooi verhaal.Dat er zo weinig toeristen komen.Jammer voor die mensen.Nog maar fijn genieten.Kusje.Greet