Van alles wat

Sri Lanka, Galle

Vanmorgen een fantastisch ontbijt gehad een enkele vrucht was niet eten.eerst naar de stad geweest en weer wat rondgewandeld in de oude nederlandse wijk ( het fort)de ned herv kerk was prachtig.bij het gebouw van de hoge raad stonden alle mensen met hun advocaat buiten te wachten tot dat hun zaak wordt behandeld.we hebben ook rond gekeken in het archeologisch
Museum.heel interressant hoe ceylon in het verleden een tussenstop was voor de voc.heel wat uit zee opgehaald.met de tsunamie van 2005 is bijna alles weer in zee terug gekomen.na de middag bij een zeeschilpaddenopvang geweest.de eieren worden zoveel mogelijk bij het strand weg gehaald omdat ze voor mens en varanen een kekkernij zijn.na twee maanden komen ze uit en na 5 dagen weer terug gezet in zee.grote schilpadden raken verstrikt in vissersnetten en raken dan wat ledematen kwijt.makkelijker af te hakken dan voorzichtig los maken uit een vissersnet.ook deze dieren worden na verloop weer terug gezet.morgen ochtend gaan we kijken wat we de laatste dag gaan doen.trouwens de vrouw des huizes is arts en behandeld alleen maar vrouwen.morgen maar eens vragn waarom