anchor wat

Cambodja, សៀមរាប

vandaag onder begeleiding van onze tuktukman
naar anchor wat en andere tempels geweest.je bent verplicht een dag pas van 20 dollar te kopen.daar wordt heel erg streng op gecontroleerd. uiteraard veel commercie er om heen ze blijven wel 100 mtr met je meelopen.heel irritant.als je in thailang ayatuna hebt gezien vond ik angor erg tegen vallen wel heel erg groot maar weiig spannends en weinig of geen verassen de dingen..alles was keurig geordend en zag er gelikt uit.het is dat er meer tempels onders zou ik zeggen zonde van het geld.twee zal ik nog noemen.eentje met heel veel bomen die gigantisch groot zijn en meer dan 250 jaar oud zijn.die tillen als het ware hele muren op.anghor thom vond ik de mooiste.spannend, ruw, onverwachte beelden en donkere gangen heel imposant.als afsluiting zijn we naar een heuvel geweest waar duizenddn mensen naar boven klimmen om de zonsondergang te zien.alleen vandaag niet was bewolkt.morgen wat verder de omgeving zien o.a floating villages.tot morgen

Dus dat was een beetje teleurstellend, commercie slaat overal toe.

Hans Kelderman 2013-11-09 17:05:27

Helemaal mee eens.soms ook wel leuk een olifant heeft 4 poten dus 4 dollar enzv

cior 2013-11-09 17:09:52

Altijd jammer als iets zo heel erg commercieel wordt. Maar goed, jij hebt weer een nieuw wereldwonder gezien :-)