Tweede en derde dagen

Letland, Riga

Gisteren uitgebreid riga verkend s,morgens naar de oude stad mooie kleurrijke straten.in de middag de markthallen achter het station bekeken.deze hallen zijn 5 voormalige produktiehallen voor zeppelins.prachtige hallen met een keur aan koopwaar.vlees,groenten,vis noem mar op.alles is er.buiten zijn honderden vierkante meters alleen met schoenen kunstbloemen.het weer is prima wel koud maar droog maar savonds meestal regen.het doet toch heel denken aan tsjechie een paar jaar geleden.het is bijzonder schoon bijna geen papiertje op de weg.we amuseren ons prima in ons appartement.prima voorzien van alles.het aantal ijnwoners van letland is 2,7 miljoen.meer dan 50 %is russisch.in riga wonen ongeveer 700000 mensen.stukken goedkoper dan nl.benzine 1.11 euro.vandaag met de trein naar de oostzeekust geweest.erg goedkoop veel bos en duinen.prachtig mooi langgerekt strand.niet al te warm.de zomer is er ook maar een mnd of twee.morgen naar het noorden grens litouwen,witrusland en letland

Wat fijn dat jullie zo genieten.

Greet 2015-04-16 18:39:57

dat klinkt als een mooi reisje