Busreis naar kandy

Sri Lanka, Kandy

Vandaag naar kandy vertrokken.de hotelbaas verteld ga maar aan de kant van de weg staan,wij laten de bus stoppen instappen en wegwezen naar kandy.zo gezegd zo gedaan en het werkte prima.de busreis duurde ingeveer 3,5 urr en was goed te doen.was de eerste keer voor rolf dat hij hier in de bus zat viel hem alles mee.nu ook weer allerlei kooplui aan boord en muzikanten mooi om mee te maken ondertussen stond de muziek keihard aan moet kunnen was geen eens erg lelijk.naast mij zat een jongeman die aan mij vroeg of hij een beetje water van me mocht hebben hij zat ij de zon samen onderweg de fles leeg gedronken.ik begreep niets van zijn steenkolenengels maar het ging goed.toen we in kandy aankwamen barstte er een hels onweer los met verschrikkelijk veel water.de buschauffeur wist de bus zo neer te zetten dat we droog konden uitstappen en konden schuilen.daarna met de tuktuk naar ons hotel.een soort opleidingsinstituut wat kamers verhuurd om de kosten re drukken.perfecte kamers en een prachtig uitzicht op kandy.knap steil weggetje maar toch met drie man en bagage naar boven.hier in de bergen is overdag en s,nachts de temperatuur zo,n 5 graden lager dan in andere gebieden dat merk je wel.morgen de omgeving maar eens verkennen o.a een tempel waar vlgs de boedhisten een tand van boedha moet liggen, nou ben benieuwd.

' op zoek naar de tand van boedha'. 't is weer es wat anders...