Londen, the big city......

Verenigd Koninkrijk, Londen

23 aug. Rene vergiste zich een uur i.r.t dat de auto naar een car park gebracht moet worden. Hij maakte me wakker en toen had slapen geen zin meer of lukte me niet meer. Jammer. Tussen 6.30 in avond en 8.30 in ochtend mag je vrij parkeren in onze straat. Daarna moet het betaald. Samen dus een uur later, om half 9 op pad, parkeren vlakbij Waterloo station en via een leuk straatje waar we overheerlijk, stevig brood kopen in een bakkerijtje en kop koffie bestellen. Thuis hebben de kinderen al ontbeten. Rest van de ochtend doen we rustig aan, t/m de lunch. Goed man. Daarna richting de Thames en een van de bruggen. Covent Garden Market, Leicester square, Piccadilly Circus, China Town (daar eten we ook), Trafalqar square en via een andere brug weer huiswaarts. Veel artiesten gezien, o.a ook de beste streetband van Londen (zie foto in avond), en gedoe tussen een Jezus-aanhanger en de Islam-stand waar je een gratis Koran kan meekrijgen. Druk was het ook op de pleinen. En geraakt toen we de 'journalistenkerk' in gingen waar vele journalisten herdacht worden nadat ze omgekomen of vermoord zijn in m.n. IS-gebieden. Stil van.
Verder heel wat gelopen al met al. En weinig foto's bij dit verslag (onderaan een paar, foto van foto-kwaliteit, vanaf de fieters toegevoegd), omdat ik gisteren foto's nam met ander telefoontoestel en de icloud vol is (kan nu niet van ene toestel naar andere toe mailen) Helaas 😂.
24aug.
Rene gaat vroeg op pad. Eerst weer langs parkeerplek waar onze auto staat om dagkaart voor vandaag in auto te leggen. Daarna naar National Portrait Gallery. Kinderen en ik blijven in appartement en doen rustig aan. Even naar buiten geweest voor paar boodschappen en lekkere koffie halen bij Costa. Na lunch middagje Tower of London. Stukje geschiedenis van het machtscentrum van Londen. Rondleiding van de Beefeater is erg grappig en gebouw an sich al super indrukwekkend. Verder komen we veel te weten over de voormalige koningen en executies van koninginnen en graven. Ook de kroonjuwelen bekijken is interessant. Op terugweg zien we alle zakenmensen op hun racefietsjes naar huis crossen. Wij halen wat eten op in supermarkt en bereiden we thuis. Fles wijn hadden we nog 😉. Morgen op weg naar NL. Jammer. Het is voorbij. Je leest weer meer over een vakantietijd in een volgend reisblog. Wie weet waar we dan heen gaan 😂. Het was me een genoegen 😉. Bye bye!

Het was een leuke afwisselende vakantie. Dank voor het verslag en alvast een goede terugreis naar NL. Back to almost normal life!