Krioelende menigte

Nepal, Kathmandu

We zitten nu goed in het tijdschema van Nepal en worden rond half 8 wakker en gaan rond half 12 naar bed (althans de volwassenen, kids slapen uiteraard langer. Vandaag eens kijkje nemen bij Singha Durbar, een weelderig paleis dat nu onderdak biedt aan het Nepalese parlement en bij Babar Mahal Revisited, het elegantste winkelcentrum van de stad. We mogen alleen nergens naar binnen. Dan maar een fikse moessonbui, daar mag je ook in leren zijn 😂. Mooie geduldsoefening. Toch maar een taxi terug naar hotel. En als het weer droog is, gaan Rene en ik de stad nog paar uur in en blijven de kinderen bij de tv en de wifi in het hotel. Ook Rene en ik splitsen nog op, zodat we beiden in eigen tempo een wandeling maken, foto's maken, ergens zo kort en zo lang als je wilt kan zijn en dus even lekker op jezelf aangewezen bent. Zo leer je overigens wel snel de weg in het drukke stadsgedeelte en tussen16 en18 uur is het spitsuur op de Asan Tol, een kruispunt waar heel veel vers waar is uitgestald. Hier doet de hele binnenstad inkopen, terwijl de auto's, scooters en Riksja's er ook doorgang proberen te krijgen. Een drukte van belang, en iedereen blijft relaxted en probeert te duwen, er voor bij te komen, terwijl het groente en fruit nog steeds verkocht wordt midden op de weg en er ook over wordt onderhandeld. Het werkte op mijn lachspieren! "Busy" zei ik en ze lachen je allemaal toe. Onderhandelen kon ik overigens al in Nederland en dat weten ze her en der inmiddels 😉. Respect is in ieder geval afgedwongen en uitlachen doen ze niet als ik heb onderhandeld 😂.
En dan vanavond maar eens Nepalees eten en af van het hoteleten, speciaal voor buitenlanders gemaakt. Morgen zien we dan wel weer verder 😊. We zijn tenslotte in Nepal en ook al is de keuken hier niet zo verfijnd een Dal Bhat, momo's en een lassi (door zoete karnemelk) ga ik wel proberen hoor.
De massalathee met kardamom, kaneel, kruidnagel, gember, nootmuskaat, steranijs en peper is super!

Al die geuren en kleuren. Sowieso een genot voor je ogen en je reukorgaan!

Pheri bhataunla (tot ziens).

Inburgering gaat snel bij jou/jullie ;-)