Oxford

Verenigd Koninkrijk, Londen

Inpakken gaat al stuk sneller na 5x wisselen van huisje πŸ‘. Op naar ons laatste onderkomen en laatste vakantie dagen 😒. Na 3 uurtjes rijden zijn we in Oxford.
Wat zonde dat er toch nog zoveel auto's in zo'n mooie stad staan overal. Wij parkeren op park & ride, 5km buiten de stad en laten ons met een dubbeldekker naar het centrum brengen waar we zelfstandig een stadwandeling maken. Makkelijker en goedkoper. Veel toeristen, vooral ook Chinezen en Italianen. Allemaal benieuwd naar deze prachtige universiteitsstad. Ook de stad van Harry Potter en Inspector Morse. Een van de moordscènes herinner ik me nog bij het Trinity College (daar waar Lodewijk op de foto vermoeid met hoofd naar beneden zit πŸ˜‚). Boudewijn koopt voor vriendje en zichzelf Harry Potter speel kaarten. Cute!
Het is eindelijk een stad ook waar je als fietser geen gevaar loopt. Gelijk ook te zien aan het aantal fietsers. In een taverne eten we ook ons avondmaal daar en rijden we laat naar Londen. Om 21.30u nog druk druk druk zeg, vooral bij picadilly circus en china town. Check in kan gelukkig hele avond nog. Dan nog wel de uitdaging van parkeren. Droppen spullen en kinderen en samen naar een car park waar je 24u je auto mag laten staan komende dagen. Morgen ga ik niet veel doen, heb ik me voorgenomen. Eens zien of me dat gaat lukken πŸ˜‚. Je bent tenslotte in Londen en dan ga je niet niks doen, toch?