Waar zijn de wilde beesten?

Nepal, Central Development Region

Met ventilator redelijk goed geslapen van 22 tot half 6, koude douche en om half 7 goed ontbijt en 7u vertrek naar rivier voor 45min. kanotocht. Bij de rivier een slapende neushoorn en krokodil waargenomen en tijdens kanoën zagen we veel vogels (vooral de ibis was bijzonder) en ook nog een neushoorn gespot die in het water aan het relaxen was en nog een slapende krokodil. Dan de spannende jungle walk. Gelukkig een korte 😊.

En daarna een bezoek aan het elephant breeding center waar wat jonge olifantjes worden opgeleid naar werkolifanten. Van alle beschermde gebieden in de Terai (de laaglanden van Nepal) is het Nationaal Park Chitwan het toegankelijkst. Het is dus heel anders dan de weidse savannen van Afrika, waarin de dieren vaak al van ver te zien zijn. In de dichte jungle en rietkragen hier moet zeker in deze moessonperiode gespeurd worden, maar de onverwachte ontmoetingen die dit oplevert zijn uiteraard zeer opwindend πŸ˜‚. Er zijn zo'n 500 neushoorns, 120 bengaalse tijgers en vele luipaarden, lipberen, wilde bizons, krokodillen, hyena's en olifanten. Honderden soorten vogels en vlinders en zo'n 50 soorten insecten. Wat een wild life! Wel heel erg warm en met een hoge luchtvochtigheid doorlopend transpireren. Pfff.

Echt veel geluk hadden we niet vandaag. Dubbele gevoelens bij, want zien van wilde dieren lijkt leuk, maar echt ontmoeten loopt niet altijd goed af. Gisteren nog een gids aangevallen door een neushoorn en met een flinke bijt in zijn been naar ziekenhuis gemoeten. Wij waren goed begeleid door gidsen en zagen vooral veel herten en een verse pootafdruk va een tijger 😁. De mannelijke herten, met hun geweien, ook indrukwekkend hoor πŸ˜‰. En nog wat grote citroenen geplukt voor de lemon tea (zie bij de vlinderfoto in Dominique's handen).

De olifantenrit was zeker wel lachen. Bijzonder om op zo'n groot dier door het rivierenwoud te lopen. Een beetje stoute olifant hadden wij wel. Hij wilde liever eten van de bomen en niet doorlopen. Geinig.
Ook weer overleefd en lol gehad, en hitte getrotseerd. Hopelijk valt de stroom vannacht niet uit, zodat de ventilator kan blijven draaien.
En dan morgen in alle vroegte nog bird watching tour en dan om 8u de toeristenbus met airco 😊 in naar Kathmandu. Zal wat uren kosten, en weer kilometers lang over die bumpy road 😁. Dat wordt geen lolletje. Volgende week al weer zicht op een Super luxe leventje. Wat hebben wij het toch goed in Nederland! πŸ‘. Zoeken jullie nog ff de krokodil, de tijgerafdruk en de neushoorn op de foto's πŸ˜‰?

Lieve mensen, Wat beleven jullie een fantastisch avontuur! Hier in ons kikkerlandje genieten we van een kleine nazomer, dat is al een feestje op zich@carpe diem! Jullie succes met het afbouwen en het zicht op weer een werkbaar leven (pffff), maar ook vooral met het vasthouden van deze prachtige ervaring en het landen na zoveel mooie levens ervaringen met elkaar. @Yvonne: zie ernaar uit je weer te zien, het is hier veel te stil zonder jou:-) Dikke kus! Tjitske

Tjitske Rogge 2016-08-31 16:59:11

Ja, gevonden! Leuk hoor! Fijne dagen en reis nog. Wens jullie een goede buschauffeur.

Marcelle 2016-08-31 20:41:42

Wat een superreis met mooie ervaringen. Fantastisch dat jullie dit met de kinderen doen.

Leila 2016-08-31 20:53:07

Geweldig zeg, jullie reis! Mooie wild life πŸ‘€ Waar hebben we het allemaal over hier ;--)

Aimee 2016-08-31 22:53:28

Wauw Yvonne, wat een mooie avonturen samen met je gezin. Vasthouden die mooie ervaringen! Geniet nog van de laatste dagen