Het ging anders dan verwacht.....

Nederland, Amsterdam

Op donderdagavond kon er online ingecheckt worden. Alles was gepakt en ready voor vertrek. Achter de pc thuis om 21u kwam ik er achter dat de reisdocumenten van de kinderen niet in orde waren. Veel belletjes nog in avond zelf en vrijdagochtend naar de Koninklijke Marechaussee, Qatar Airways, de Nepalese Ambassade, de gemeente Eindhoven, bureau nooddocumenten en Cheap tickets.nl. Allemaal berichten die leidden tot dat het mogelijk moest zijn om de vlucht te kunnen maken via Doha naar Kathmandu. Om 13.30 beschikten we over 4 emergency paspoorten, waren we 184 euro lichter daarvoor en stonden we met opgewekt humeur, na veel spanning en stress, bij de incheckbalie van Qatar die ons in ochtend via de telefoon hadden verzekerd dat we met de nooddocumenten geaccepteerd zouden worden in het vliegtuig. Het lukte niet! Alle regels i.r.t Nepal werden nog eens goed bekeken en we gingen niet mee 😁. Alles daarna uit de kast gehaald om te zien of we omboeking tegen gereduceerd tarief konden realiseren. Anderhalf uur mee bezig geweest en zin om een paar mensen hun nek om te draaien πŸ˜‚. Kastje muur en weer terug werd het. Iedereen verwees naar iedereen. Kordaat besloten om om te boeken, aanzienlijk bedrag betaald voordat er no show kwam als vliegtuig vertrok en anders hele vlucht (retour) kwam te vervallen. Eens zien wat reisverzekering kan doen. We zijn nu op terugreis met trein. We vliegen woensdag in de herkansing. Eerst dus via spoedprocedure nu echte paspoorten in Eindhoven regelen maandag.

Wat een lesje zeg in relativeren, accepteren en loslaten 😊.

Focus nu op woensdag. Dan nog steeds 3,5 week Nepal in vooruitzicht πŸ˜‰.

Wat een bizar verhaal. Akelige rotstart. Hopelijk lukt het relativeren en van je af laten glijden. Betrokken groet, Monique

Monique 2016-08-06 07:38:35

We wisten al dat het een bijzondere reis zou worden. Maar dit had niemand verwacht. Keep up the Spirit family!

Johan 2016-08-06 11:03:43

"Just because you had a bad start, doesn't mean you can't have a good finish" (Joyce Meyer) Goede reis voor woensdag! Groetjes, Irma

Irma 2016-08-06 12:47:34

Wat een spanning en teleurstelling. Flink incasseren dus, maar dat kun je! Een goede doorstart toegewenst en ..... op naar Nepal en genieten!

Antonio 2016-08-06 12:55:18

Wel al 112 km afgelegd πŸ˜‹ Maarre dat is wel echt arelxt! Dan heb je wel alles maar gehad, toch?!

Aimee 2016-08-07 11:52:00

Wat een bizar verhaal, hmmm behoorlijk relativeren incasseren. Sterkte ! Ik ga duimen dat het woensdag goed komt.

Sander 2016-08-07 21:27:28

Wat een ellende! Bestemming nog niet bereikt, maar de reis al wel aangevangen :)