De voorbereidingen in Nederland

Nederland, Eindhoven

Op weg naar mijn werk leg ik even contact met mijn oud-collega Eddy Hus, goed bekend in Nepal, om het contactadres van Nima lama, zijn vriend daar en zakenrelatie, te verkrijgen. Al snel is er via de whatsapp contact met Nima. Hij is gelijk enorm gastvrij en wil graag helpen door mee te denken op het plan dat we in Nepal willen uitvoeren en om ons van het vliegveld op te halen. Gelijk een warme ontvangst!
In de tussentijd is ook een collega (Ilse) van me vertrokken naar Kathmandu die laat weten dat ze het geweldig vindt in Nepal. Ik begrijp van haar dat er wel veel moesson regen valt, maar meestal in de ochtend en avond/nacht. 's Middags is het daar goed weer (regelmatig zon en warm). Ze is ook super tevreden over de gids waar ze mee op reis gaat (Ang Pemba). Bij hem kan je ook een mooie tocht boeken. Ze is al helemaal los van het werk. Dat horen we graag. Ben ik ook wel aan toe na een jaar hard en gestaag doorwerken. Ilse en ik hebben afgesproken elkaar nog te spreken voor zij weer vertrekken uit Kathmandu en wij de trip nog echt voor de boeg hebben. Ik ben zo nieuwsgierig!