Langzaam kruipen we meer de natuur in

Nepal, Phewa Lake

De ventilator aan het plafond viel uit om half 6 vanwege stroomstoring uit en gelijk gingen meerdere generatoren van verschillende hotels aan om dat op te vangen. Grrr. Toen kwam er van slapen niets meer. Samen met René opgestaan en van 7 tot 9u een fijne ochtendwandeling gemaakt. Wat een andere omgeving dan het lawaaierige, stinkende Kathmandu. Pokhara ligt op 850 meter en er zijn naast de bevolking vooral trekkers en hippies en veel meer rust en meer natuur. Fraai!
René ook prachtige foto's van vlinders in alle soorten en maten. Helaas via mijn telefoon zo niet beschikbaar voor de blog. Later wellicht meer plaatjes daarvan.
Samen ontbeten in de tuin van hotel met de kinderen die netjes hadden gewacht op ons en plan gemaakt voor de komende dagen. We gaan samen met een gids de Poon Hill tracking doen (4 dagen, 3 nachten). Zoek maar op op internet voor de mogelijke views 😊. Gaat vast mooi worden die zonsopgang op 3200 meter! En de weersvooruitzichten zijn goed. De moesson is eerder afgelopen dit jaar wordt gezegd. Hebben wij ff geluk πŸ‘.
Dan 2 dagen uitrusten in Pokhara, weer in hotel waar we nu nog zijn en dan door met een jeep naar Chitwan National Park voor de jungle safari met olifanten en hopen dat we neushoorns, tijgers en krokodillen gaan zien 😜 . En de laatste dagen weer in de hoofdstad.
Vandaag is alles geregeld door onze hotelmanager die 29 jaar sherpa was in de bergen, maar nu fysiek niet meer daartoe in staat.
Toen alles geregeld was, zijn we op onderzoek uitgegaan in omgeving Pokhara en dronken eerst nog even een iced latte (zie plaatje van de gevulde jampotten ;-), was in een organic store). We bezochten een waterval, een grot en de Japanse stupa (vredespagoda) en gingen de berg op met taxi en daalden zelf in een uur. Aan de overkant van het phewa meer, dus toen nog met gekleurde bootjes naar onze zijde van het meer terugroeien en toen lekker en goed eten, want komende dagen in de bergen zal vast geen vetpot worden 😊. 3 rugzakjes gepakt met vooral schone shirts, sokken en ondergoed. Zonnebrand, zonnebrillenen wat toiletspullen/medicijnen, paar petten, fototoestelletjes/smartphones en daar doen we t mee. En allemaal gedoucht en rest van bagage gaat opgeborgen worden in hotel. Om 7u opstaan, ontbijten en met onze gids voor komende dagen kennismaken en om 8u vertrek voor uurtje met jeep naar hoger punt en dan daarna zelf lopen 😁. Ben reuze benieuwd. Dit wordt vast een fijne fysieke ervaring, de blarenpleisters zijn mee πŸ˜‰.
En dus komende 4 dagen geen wifi en dus pas weer van het weekend een blog met de bijzondere ervaringen. Dat overleven jullie vast wel. Spannend! Hebben jullie wat om naar uit te kijken. Wij gaan zo op tijd naar bed. Goed uitgerust starten is het halve werk. Fijne dagen allemaal. Aju paraplu.

Poon Hill tracking, prachtig lijkt me wat jullie gaan doen! Take care & enjoy!