the Beatles

Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Uitslapen en vakantie hoort geloof ik bij elkaar. Nou dat kan ik dus niet. Eerste dagen van een vakantie slaap ik wat langer (vermoeidheid er uit wellicht), maar dan ben ik nog rond 8u wakker hoor. Aan het einde van de vakantie dus rond 6u klaar met slapen. Zou het anders willen, maar lukt me dus niet 😂. Dan krantje lezen op ipad (financieel dagblad vandaag) en lekker lang douchen 👍. Om half 9 ontbijt en om 10u in Beatles museum. Daar weten we met zijn vijven 3 uurtjes door te brengen en onze kennis over deze popgroep sterk te verrijken. Picknick buiten bij de Albert Dock en continueren van de tentoonstelling van de Beatles op de andere locatie (in de hall van the Mersey Ferries). Daarna museum of Liverpool en beide kathedralen. De moderne kerk is de zetel van de Aartsbisschop van Liverpool en is de moederkerk van de katholieken in Noord-Engeland. Prachtig, inspirerend gebouw. Geestelijk versterkt en met nieuwe kracht kunnen we weer verder. Pub-rondje, rondje langs de andere kathedraal (Anglicaanse) en via de beroemde Penny Lane naar huis. Was me dagje wel weer. Vooral in teken van de Beatles, de beroemdste popgroep van de wereld. Lodewijk luistert nu om half 10 nog Beatles liedjes 😂 ('you say goodbye, I say hello').