Vliegeren

Verenigd Koninkrijk, Llithfaen

14 aug. We verlaten Bob's huis en gaan op weg naar volgende onderkomen voor de volgende 5 nachten. Rustig aan in de opstart, nog boodschappen mee uit de grote Tesco superstore, want komende dagen meer en meer in the middle of nowhere :-). Het schiereiland van Noord-Wales op in het huisje van Andrew in Llithfaen. Om 1u zijn we er al, want de afstand tussen beide huisjes is zo'n 35 km. De schoonmaker is nog maar net begonnen als we aankomen. Hij gaat gewoon zijn gang maar als wij lunchen. In middag buurt verkennen, regen of geen regen. Op naar Nant Gwrtheyrn, een Victoriaans, klein dorpje waar vroeger mijnwerkers aan de oppervlakte graniet afgroeven. Een open mijn dus. Is vlakbij ons huisje. 25 minuten lopen, maar dat doen we lekker niet natuurlijk. Nu is er een taleninstituut van gemaakt in het grootste huis en de andere huisjes worden verhuurd aan vakantiegangers. In het Caffi Meinir aldaar warme chocolademelk, uiteraard pas na de wandeling naar de kust. Daarna bijkomen in de warmte en later thuis chili bean soep en bij het haardvuur lezen. En weer maar eens Skylander kwartet van Boudewijn. En Lodewijk maakt kaartenhuizen. Hij verveelt zich best wel een beetje, geloof ik. Wel eens gelezen dat je door verveling creativiteit bevordert :-).
15 aug. De zon komt op iets voor zessen. Rene en ik zijn om kwart over 6 al op pad en laten de kinderen slapen. Een briefje op de keukentafel achter gelaten. Stuk wandeling over een berg vlakbij ons. Prachtige zonsopgang! Weer inschatten hier trouwens ook een kunst. Beter maar richting pelgrimskerkje verderop. Dan kan er zeker geschuild worden. Sereen, vredig en Welkom in de kerk, ook in alle vroegte. We ontbijten rond half 10 met de kids. Ze hebben de tafel al gedekt en de timmerman is al langs geweest om slot van voordeur te maken. Kon niet goed afgesloten worden, dus gisteren gemeld. Brood smeren, wegwezen. Het wordt een zonnige dag. We beklimmen eerst een van de 3 pieken in de achtertuin 😉 (520 meter), lekkere zompige grond her en der en natte voeten halen, zeiknatte sokken. Vooral voor klunzige Boudewijn 😂 (zie foto). Lunch op strandje waar gevist (weer niks) en gevliegerd kan worden. IJsje bij de parkeerplek en door naar de andere kant van schiereiland en daar het strand weer op. Lodewijk heeft de smaak met het vliegeren te pakken. En na 2u weer naar de andere kant in diagonaal, zodat we schiereiland (ong. 10 km breedte) goed verkennen en alles uit de zonnige dag halen. Thuis zalm met knoflook/uitjes de oven in, worteltjes en aardappeltjes er bij. En na het eten even de pub aan de overkant in, omdat daar Wifi is (en ik blog kan doen) en ook prima koffie. Lodewijk gaat gezellig mee. Anders zit ik alleen tussen al die bierdrinkers die al een heel eind op weg zijn ;-). Grappig vooral. Rene gaat zonsondergang kijken verderop. Die foto's ga ik vast zo zien!

oei, dit zijn ook stuk voor stuk plaatjes!! Echt mooi daar!