Fish and chips

Verenigd Koninkrijk, borth

Gisterenavond na het eten nog naar de ijzersmederij (lijkt op molen, maar dat was het dus niet). Watervalletje dichtbij, zodat ze met dammetje gebruikmaken van de natuur om de smederij goed te laten werken. En de oranje leeuwinnen speelde stukje masterpiece (de Britten waren er lovend over in de plaatselijke kranten 😉).
Vandaag moest ik er dan echt wel aan geloven. Dacht aan lekkere frisse salade met omelet of zo voor avondeten, maar het werd de vette hap van Engeland 😏. 1x dan deze vakantie, daarna niet meer hoor👎. Ochtend brachten we rustig door in en om het huisje. Heerlijk zomerweer. Rene maakte al een vroege, 2uur durende wandeling via een heuvel vlakbij ons schoolmaster's house (yellow) en ontbijt later. Rond 1 uur in Borth (8km van ons vandaan, met lunchpakket) waar werkelijk in deze tijd van het jaar een middag en avond Carnaval is. Daar moesten we natuurlijk even bij zijn. Later op middag en avond bezochten we Aberystwyth, mooi universiteitsstadje met haventje en gezellige drukte. Mooie plaatjes ook van natuur en grappige stadjes hier in Wales. En al die verbodsborden hier. Alles wat niet mag en dat is best veel daar hebben ze een bord van gemaakt. Ik zal in een volgend blog er nog wel een keer speciaal een paar toevoegen ter illustratie. En het weer was vandaag heerlijk en zelfs de fish and chips zorgt uiteindelijk bij niemand voor buikproblemen 😊. Gelukkig maar. Bij thuiskomst wassen we de geplukte bramen en gaan alleen de goede fruitjes in de pan en maken we nog een grote pot met jam. Yammie! Morgenvroeg lekker in de yoghurt.