Met de auto door Londen

Verenigd Koninkrijk, londen

Hahahaha, je vakantie begint met rustig ontbijten, toch? Nou ff niet dus. Op zondag nog Free parking, maandagochtend lopen de parkeerwachters dus echt hun rondjes. Slok koffie en we zien hem aankomen. Ik op blote voeten en nog met natte haren (zojuist gedoucht) de straat op en alle charmes in de strijd als domme touriste. En het werkt, geen parkeerbon. Wel snel eten daarna, lunch klaarmaken,schoenen aan en wegwezen. We gaan met de auto vandaag. Londen is een enorm grote stad. Door de ontwikkeling van Londen door de historie heen beslaat de stad inmiddels uit 1500 vierkante kilometer. Je kunt je voorstellen dat het onmogelijk is om te voet grote delen van Londen te zien zonder andere vormen van vervoer te gebruiken. Auto vandaag dus. Voor vanavond en morgen regelen we parkeertijd bij de kerk waar je nog voor 6 pond een hele dag je auto mag laten staan. Top dus! We starten vandaag in de city (het financiële hart van Londen), rijden daar door heen en zien de immens grote gebouwen, parkeren en gaan naar de tower bridge (meest beroemde brug, dagelijks 40.000 passanten) en tower of Londen (historische kasteel, ook voormalig gevangenis). Lunchen daar op bankje en gaan daarna door naar volgende parkeerplek waar we Westminster Abbey (waar alle vorstelijke happenings zich afspelen), House of Parlement (hiervandaan wordt het verenigd koninkrijk aangestuurd), Big Ben en de Londen Eye (135m hoge reuzenrad) zien. Daarna uiteraard even langs 10 Downing street voor blik op huis van de prime minister, maar daar kom je niet meer dichtbij. Bewakers zijn stukken actiever na de diverse aanslagen. Dan weer met auto sightseeing tour langs Piccadilly Circus, trafalqar square en Buckingham palace. Wij rijden er rustig en staan niet als vele touristen ons te vergapen aan het hek waar kijken naar rijkdom en keurige wachters een ware attractie is. Geen zin meer in hoog parkeersommetje dus op weg naar huis, auto bij de kerk parkeren, soep eten (van thuis nog meegenomen) en rustig avondje lezen en tv kijken. Ook Lekker. Morgen weer een nieuwe dag!