Schuddend, klotsend, schommelend en botsend

Nepal, Central Development Region

Wat een tocht zeg. Om 5u, als het nog donker is, staat de chauffeur conform afspraak voor het hotel. Hotelmanager nergens te bekennen. Als we al half uur onderweg zijn, belt hij met veel verontschuldigingen. Hij wilde verse broodjes van de bakker aan ons meegeven voor ontbijt. Te laat dus. Spijtig. Wij moeten het doen met grote rol droge biscuitjes, pak mangosap en flessen water. De eerste 2 uur, nog op de autoweg naar Kathmandu, gaan goed. Weinig verkeer en dus redelijk doorrijden. Soms kuilen of honden op de weg. Maar dan bij de afslag naar India/Chitwan, op weg naar Zuid Nepal, mijn hemel dat is pas echt barre ellende zeg. Gedurende 3u bonken we alle kanten uit in de auto. Super veel kuilen en een weg die zwaar beschadigd is, onderweg een bus met lekke band en een vrachtwagen weggezakt in de modderstroom. Veel regen in de ochtend en dan zie je het zand van de berg afglijden. Oei, dan kan je je dus de landverschuivingen echt wel voorstellen. Nog een paar fikse regens en het is levensgevaarlijk. En wat een smerige wc onderweg 😊.
Om kwart over 10 bij de Rainbow Safari Resort, met een doorregende backpack, want zeil er afgewaaid 😁. We krijgen wat toast en koffie, een rustpauze, om 12u lunch en dan vol programma voor 1,5 dag doorgenomen. Vandaag museum over de plaatselijke Tharu bevolking, sightseeing by jungle walk (veel vogels gezien, waaronder de grote Mariboe, reigers, groene en blauwe papegaaien). Ook de rug van zieke neushoorn in t hoge gras, de voetstappen van een grote neushoorn en de ontlasting gespot, maar geen andere gezien. Wel buffels en een mongoose die graag slangen vangt en natuurlijk de olifanten in het dorp. Bij zonsondergang bij de rivier spotten we een staart van een verborgen krokodil en verschillende herten (hog deer en spotted deers). En dikke hagedissen in je kamer 😉. Na diner straks nog naar het volksdansen en dan zijn we echt te moe om nog wat te doen en liggen we na een douche waarschijnlijk snel op bed.
Tijdens wandeling naar museum trouwens ook het dorp gezien, echt een prehistorisch dorp, lemen huisjes met stro (iedere 2jr maken ze ze opnieuw), wat een leven leisen ze hier zeg. In veel hitte ook.

Wat een dag!

Wat een pracht foto's en verhalen Yvonne! Jullie gaan dit nooit meer vergeten. En straks is hier alles een 5 sterren hotel. En diversiteit is dus helemaal prima (opportunity in bedrijf, wat 'n overbodig en lux initiatief ;) Take care!! Ivona