Tate, Evensong & Shakespeare Pub

Verenigd Koninkrijk, Londen

Je kan niet weg uit Londen zonder rit in de Engelse, rode dubbeldekker. Tja, contant betalen voor 1 ritje dat gaat tegenwoordig niet meer. Een soort van opgeladen OV chip kaart is nodig. De chauffeur laat ons gratis meerijden, anders zo'n gedoe. Aardig! 20 haltes en uitstappen bij St Paul's Cathedrale. In the city (het zakenhart) ook veel zakenmensen op racefietsen met wielrenpakjes en rugzakjes naar hun werk. Leaseauto's drama hier met de opstoppingen. Wij gaan weer eens over de hypermoderne Milennium bridge en dan de Tate Modern in waar groot deel vrij toegankelijk is voor publiek. Aardige tentoonstellingen en zelfs met paar grote kunstwerken van Picasso, Rothko, Warhole, Dali, Miro & Margritte. De South Bank, langs de rivierzijde, is een van Londen's succesverhalen. Het gebied is een plek voor grote attracties en talentvolle muzikanten en artiesten mogen er hun kunsten en muziek vertonen/maken. Vooral Lodewijk en Dominique gaan daar tijd luisteren als wij nog in het museum zijn. Vandaag maken we ook gebruik van de mogelijkheid om in de Kathedraal een Evensong (korte avonddienst met koor) bij Te wonen. Dan kan je gratis er in en doneer je. Anders 18 pond entree voor bezoek aan deze heilige plaats. Zo bekijken we tijdens dienst deze kathedraal. In de pub eten we Shakespeare burger met frietjes, salami pizza of tonijnsalade. Nog wat brood kopen in avondwinkel en taxi aanroepen en we zijn weer op weg naar ons airbnb onderkomen. Alvast inpakken en lunch maken voor morgen, want vroeg vertrek naar vliegveld om Diederik (komt uit Ierland gevlogen en gaat bij ons aanhaken) op te pikken en door te rijden naar Wales naar ons volgende verblijf. Ben benieuwd. Londen was great! En we komen nog terug op terugreis. Nu al zin in.