Tracking in de Annapurna bergen

Nepal, Ghode Pani

En dan is er toch Wifi op 3km hoogte :-). Dus ff tussenstandje.
Dag 1 (woensdag 24e), Pokhara op 853m
Alles gereed voor vertrek: chauffeur, berggids en minimale bepakking. Om half 9 de bergen in met een jeep en na 1,5 uur zijn we gedropt op 1100m en mogen we het verder zelf doen. Op deze dag de zwaarste hike te doen. 16 km lopen en netto 900m klimmen. Soms dalen we weer, tussen de bergen, om daarna weer te stijgen. M.n. de 3500 treden opwaarts zijn pittig voor de bovenbenen. Als we dat gefixt hebben zegt de gids dat we sterke mensen zijn en ook snel e.e.a. hebben afgelegd. De gemiddelde toerist doet dat in 6 tot 7u, wij in 5,5. Hij stelt dan ook voor om nog 45min verder te gaan naar een hoger gelegen guesthouse met beter uitzicht en dat gaat natuurlijk weer van de tijd van de hike van morgen af. René, Dominique en Diederik werden onderweg door bloedzuigers te grazen genomen. Jakkie. De tweeling zet een superprestatie weg, net dartele berggeitjes met sterke hartjes. En dan is er hete gemberthee en Dal Bhat met rijst en wat curry-aardappeltjes. We liggen gestrekt om 21u en werken vanaf dan weer aan spierherstel!
Dag 2 (donderdag de 25e), Ulleri
Een relaxte start, redelijk geslapen, René wat stijfjes en paar grieperige klantjes (Dominique en Diederik). Paracetamol erin en vertrek om 9.15 na ontbijt met Tibetaans brood met jam en gebakken eitje. Met aantal Italianen, Franzen en Chinezen wandelen we rustig naar uiterste punt voor vandaag. Halen we binnen de 4u. Wel komen we na 45 min lopen erachter dat gids zijn handdoek is vergeten en Diederik zijn ketting met onyx steen. Zij gaan rennend zonder rugzakken terug en zijn na 40 min weer op punt waar wij inmiddels zijn aanbeland, want wij liepen met alle rugzakken rustig verder. Dan zijn we na 1,5u al op de helft van deze dag. Tijd voor teabreak. Vanaf hier wordt de grieperige Dominique gedragen door Diederik en Lodewijk (grootste deel). En steeds vullen we onze waterflessen met gefilterd water door een van onze handdoeken en toevoeging van reinigingsdruppeltjes die na half uur werking ervoor zorgen dat wij het water kunnen drinken zonder ziek ervan te worden.
Het teamwork is uitstekend. Alleen ben je sneller, samen kom je verder! Om 14u plaatselijke tijd gaan we door de toegangspoort van laatste bergdorp, Ghorepani op 2874m hoogte. Je hebt t lager- en hoger gelegen deel. Wij gaan weer voor hoogstgelegen guesthouse, zodat we morgenvroeg als we voor zonsopgang (rond 6u) de laatste 2 tot 300m stijgen, in zo'n 3 kwartier in het donker, op een steen van de zonsopgang kunnen genieten. En dan nu nog bidden voor helderheid en een magnifieke Sunrise met Super uitzicht op de besneeuwde toppen van dit deel van de Himalaya. De middag en avond brengen we door met uitrusten, gezellig kletsen over van alles bij haardvuur, eten/drinken, yahtzee en voor mij een bodymassage door en bergnepalees 😜.
Morgen dus na 45 min zonder bagage naar hoogste punt (Poon Hill), weer 45min dalen, dan ontbijt en dan nog 5u te gaan, weer met bagage, waarvan 4,5 dalen en 0,5 stijgen tussen door. Yes we can! Dominique herstelt al weer :-).

Fantastisch te lezen wat jullie allemaal ondernemen. Het is een reis voor het leven. Zoiets vergeet je nooit meer. En zo mooi dat jullie dat met (bijna) hele gezin doen. Genieten met een hele grote G

Henri Achterkamp 2016-08-25 17:27:25

WAUW Fantastisch hoor allemaal. Prachtige beelden weer, vrolijke gids erbij, supergoed gedaan. ik had gezien op de infokaart dat het een helse stijging zou zijn, knap van jullie, wat een conditie. Gezellig al die kleuren va n de huizen, lieve mensen. Xtra knuffel voor Dominique, niet ziek worden. Beterschap en veel genot bij de zonsopgang gewenst. Hou het veilig. Marcelle

Marcelle 2016-08-25 22:00:13

Wat een top team prestatie zeg; super knap!! en lekker blijven genieten!!!!!