Een week school

Verenigde Staten, el paso

Hey dit is het begin van een schoolweek. Nu moet ik zeggen dit was geen hele normale schoolweek. Bedoel dat ik wel gewoon elke dag naar school ben gegaan en normale lessen heb gehad maar ja goed ik moet het gewoon uitleggen.

Maandag was het een A day dus de meeste van mijn science klassen zitten in mijn rooster. De ochtend liep redelijk normaal en er was niet iets waarvan ik dacht dat het anders was. Zo laat me mijn ochtend ritueel uitleggen. De moeder is vaak al op rond 5 uur s'ochtends en is ergens rond half 6 weg met de auto. De vader staat met de kinderen om 6 uur op om zich voor te bereiden om naar school te gaan of werk. Ik sta zelf rond half 7 op met een wekker. Iedereen is in het huis druk bezig alles goed te doen en ik loop rond mijn dingen te pakken en rustig te gaan zitten en me ontbijt te eten. Ik start met een bak koffie en pak ik me fruit met een kom en de vanille yoghurt. De vader is naar de kinderen aan het schreeuwen dat ze moeten opschieten en niet als zombies naar de tv te kijken. Ik zit rustig me yoghurt met fruit te eten als zei om half 8 de deur uit stappen. Ik pak daarna snel me lunch en ga tanden poetsen en haar doen. ik moet namelijk om 8.05 bij de busstop staan anders mis ik het geheid en moet ik weer eens vrienden bellen om me te brengen. En daar heb ik nou net geen zin in.

Na school moest ik een nog een exit ticket afmaken voordat ik de klas uit kon. Ik deed er net iets te lang over. Ik miste hierdoor mijn bus en het enige wat ik kon doen is mensen gaan bellen. Wat een geluk heb ik toch gister had ik Anna en haar uitwisseling studenten ontmoet en die school is niet ver vandaan dus waarom niet vragen of ik mee kan met hun auto vroeg ik mezelf af. Na het telefoontje konden ze me 5 minuten later halen. Ik blij dat ze me konden ophalen hierdoor kon ik ze ook beter leren kennen en zij mij. Anna had met haar moeder gebeld voordat ik werd opgehaald en vroeg me gelijk of ik die avond met hun mee wou eten. ik zei waarom niet Brad en de kinderen zijn laat thuis wegens training en Cara is nog niet thuis. Na wat gesprekken en gelachen te hebben kwamen we aan bij het huis. De ouders kwamen naar buiten en vroegen of we onze namen in het net gestorte cement wouden schrijven. En waarom niet, de gedachte dat je permanent je naam hebt staan hier ergens in Amerika is gewoon geweldig en het streelt je ego. Daarna even wat huiswerk opgehaald van huis en die gemaakt terwijl het eten werd voorbereid. Toen ik eenmaal thuis kwam om me huiswerk op te halen was mijn pakketje uit Nederland aangekomen met de spullen waar ik om had gevraagd. Dingen als drop en kruidnoten waren er bij inbegrepen. Ik heb alles bij elkaar gepakt wat ik nodig had inclusief het snoepgoed dat ik het andere gastgezin ga laten proeven. Ik was erg enthousiast na het overhandigen van mijn snoepgoed. Maar zoals elke voorspelling, is helaas de drop niet bij iedereen het favoriet maar de kruidnoten doen het goed. ik heb al een hele zak leeg en de tweede is aangebroken. Na een lekker dinner van meatloaf en gestampte aardappelen ben ik naar huis gebracht. \

de volgende ochtend liep ik naar de busstop. Het leek gewoon een normale dag en niks speciaals. Ik kwam bij mijn busstop aan en uit het niets stopt er een auto voor de busstop en een meid van geschat zo'n 16 jaar roept mijn naam en ik kijk op van mijn telefoon. ik helemaal verbaast loop ik naar de auto. En vraag wat ik voor haar kan doen. Met blijdschap zegt ze dat ik haar vader ken en of ik misschien een lift naar school wil. Ik zeg : '' ik weet niet of ik je vader ken maar ik zeg nooit nee tegen een lift naar mijn school als je er zo uitziet.'' ze moest lachen en zegt: '' stap in dan breng ik je wel. ik ga namelijk naar de zelfde school als jij en mijn vader heeft je daar ooit ook naar toe gebracht. Toen viel voor mijn het kwartje. Zo'n twee weken geleden had ik een lift gehad van een vader die ook een dochter op mijn school had. Ik had die lift nodig want ik had die ochtend mijn bus gemist. Ik had een heel gezellig gesprek en de rid ging zo voorbij. Ze stelde voor om me de volgende dag ook op te halen en dan lekkere Starbucks coffee te halen. Ik vond dat heel heel leuk idee, beter dan 20 minuten niks doen in een bus want oh mij god dat is saai. En niemand die ik ken neemt de zelfde bus. Dus dat is elke dag 40 minuten een beetje op je telefoon spelen.

Woensdag. Ik werd opgehaald door Karina. We zijn langs de Starbucks gegaan en hebben onze koffie opgedronken in de parkeergarage voordat we allebei naar onze eigen les gaan. Op de weg naar mijn les vond ik een poster die was opgehangen bij de deur. Op de poster stond: '' Friday after school by Whole food market. Dungeons and dragons meeting starting from 4 pm - 6 pm.''. Ik was blij dat ik het gevonden had want nu kan ik nog meer mensen leren kennen die iets doen wat ik ook leuk vind. dus na schooltijd heb ik direct gebeld naar de Dungeon master en ze was er enthousiast dat iemand op haar poster had gereageerd anders dan haar eigen vrienden. dus ik heb het in me agenda geschreven.

sorry voor het nog latere blog ik had deze beloofd vorige week donderdag af te maken maar ik had het zo ongelooflijk druk vanaf donderdag middag tot nu dat ik er niet aan toe kwam. nu heb ik hem geschreven en ga ik veder met de volgende blog die waarschijnlijk ergens rond dit weekend klaar gaat zijn. dus ik spreek jullie dan.( het is nog steeds binnen een week 😜)(1057 woorden)