Het begin van de lange reis

Nederland, Schiedam

Hey mensen van mijn blog,
Dit is mijn alle eerste bericht van mijn reis en ik zal jullie vertellen wat er de afgelopen 2 maanden is gebeurd. Laten we beginnen bij het idee. Toen ik thuis met me grote zus Zehra op de bank zat en een gezellige avond hadden gehad met me ouders en mijn kleine zusje Nikeh, begon ze er over dat ze na de zomer naar Nieuw Zeeland wou gaan. Toen ze haar idee hoorde bedacht ze dat het misschien ook leuk voor mij zou zijn om een high school in Amerika te volgen voor een jaar. Ik was hier erg door geintresseert geraakt dus ben ik hier en daar wat gaan zoeken totdat ik op de website van TravelActive kwam. Deze website stond goed aangeschreven en er waren nog plekken vrij tot het einde van de week (8 juni). Dus ik met me ouders overleggen over of het mogelijk was om het in gang te zetten. Het pluspunt was dat me vader direct enthousiast was en het me erg gunde. Mijn beslissing was genomen. Ik had geen twijvels meer ik wou dit gaan doen. Na het inschrijven van al mijn gegevens en het vragen naar of er nog plek was vertrok ik de eerst volgende maandag naar venray voor een paar engelse testen en een informatie bijeenkomstje voor de ouders. Ik ben met vlag en wimpel geslaagd en kon naar de volgende bijeenkomst komen voor heel veel meer informatie. Alle uitwisselings studenten die ook allemaal naar het buitenland gingen om daar middelbare school te volgen waren uitgenodigd. Maar voordat allemaal gebeurde moest ik eerst een profiel aanmaken om er voor te zorgen dat AYA een passend gastgezin voor mij kon gaan werven. Nu skip ik even de bijeenkomst door naar afgelopen vrijdag, want er was voor de rest vrij weinig verandering behalve veel formulieren invullen en vacinatie's halen. Dus afgelopen vrijdag moest ik eerst heel vroeg op (wel 5 uur) om me visum aan te vragen bij het consulaat. Nu was het 10 uur in de ochtend en wat krijg ik een telefoontje van TravelActive. Dus na 2 maanden wachten hebben ze eindelijk een gastgezin voor me gevonden die me graag de amerikaanse cultuur wou gaan leren. Het gaat om een gezin van twee ouders en drie kinderen waarvan de oudste en de middelste twee jongens zijn en de jongste een meisje. Ze wonen 5 mile van El Paso vandaan en 2 mile van de high school waar ik naar toe ga. Ze hebben een soort van bungelo huis met veel kamers (geen idee hoeveel presies, dat lees je later nog wel) en een zwembad. Wat wil je nog meer ? Maar nu eerst het volgende waar ik naar toe ga en dat is new york. Ja zeker voordat ik naar mijn gastgezin ga heb ik eerst een orientatie in New York (the city that never sleeps). Deze orientatie duurt 3 dagen en daar ga ik ook uitgebreid verslag over doen. En dan zaterdag ga ik eindelijk naar me gastgezin en maandag begint me eerste schooldag. Dus mijn zenuwen beginnen op te komen ik heb er heel veel zin in en ga me best doen het zo leuk mogelijk te maken.
Dit was me eerste blog upload. Er volgt meer (op zijn minst 1 per week). Groetjes Tyas

netjes man, veel plezier🤙

thijs 2018-08-15 00:05:53

Heel veel plezier en ik ga je blog zeker volgen!

annekes.avontuur 2018-08-15 00:26:28

Heel plezier! Ik ga het zeker volgen. Wil wel weten waar mijn straatgenootje is he😉

Judiii 2018-08-15 00:36:05

Supergaaf gozer, tis je gegund..maak er wat moois van. Tof ik je hierin mag volgen 😘😘

Nellie 2018-08-15 05:45:13

Super leuk gekkie, leuk dat je alles gaat schrijfen. We gaan je zeker missen maar je gaat het leuk hebben.🙃

Ingee 2018-08-15 07:43:16

Gaaf man het is je zeker gegund en weet zeker dat je het daar naar je zin gaat hebben toppie Groet Jan