aangekomen bij mijn gastgezin

Verenigde Staten, el paso

gister was ik aangekomen bij mijn gastgezin om half 5. Ze waren aan het wachten bij de bagage ophaalpunt. Op het eerste gezicht zagen ze er heel aardig uit en en over enthousiast. Nu waren er 2 niet. Brad de vader en James de 9 jarige zoon waren naar een concert die avond en zouden pas op zijn vroegst de volgende ochtend er zijn. Dus ik werd opgehaald door de moeder Cara en haar zoon en dochter Nathaniel en Nora. na een gesprek in de auto kwamen we aan bij een restaurant om alvast avond te eten want ja waarom niet. Bij een echt Steak House heb ik een goed stuk vlees well done besteld met een patatje en groene bonen. Het was verrukkelijk, maar omdat we niet alles op kregen hebben we gevraagd om een dogbag. Gewoon net zoals elke amerikaan wat je niet opeet meenemen en dan thuis opeten als het al bijvoorbeeld 2 dagen oud is en dan even word opgewarmd in de magnetron of oven. Heerlijk... Na het eten gingen we richting een supermarkt om wat voor de volgende dag aan boodschappen te halen. Maar tijdens onze rit ging voor een van de weinige keren het hard regenen en stormen. Het was enorm zulke grote druppels. Maar we hebben het overleefd. Na het boodschappen doen zijn we dan eindelijk bij het huis aangekomen. Ten eerste hun huis is groot maar vlak zoals overal in Texas. Ze worden ook wel ranch genoemd. dit gebouw heeft 3 badkamers 4 slaapkamers en een speelkamer waar je boordspellen enzo kan spelen. Buiten is er een groot zwembad van ongeveer 15 meter breed en 5 meter breed. Daaromheen is er meer tuin en tuinmeubilair. Mijn kamer heeft een tweepersoonsbed en 3 kasten en een kleine tafel als nachtkastje. Ik zit tegenover de kamer van Nora en de badkamer naast me slapen de ouders en naast de badkamer slapen beide broers in 1 kamer. Dus ik trok in en heb al me spullen opgeborgen. daarna ben ik Ready, Player one gaan kijken met Nathaniel. En eindelijk naar een lange dag en veel indrukken later kon ik eindelijk slapen. Om vervolgens de volgende dag om 8 uur op te staan en naar de kerk te gaan. Nathaniel is een van de mensen in het koor en zingt met de band mee als zij een nummer spelen. Toen ik naar binnen liep viel ik gelijk op omdat ik natuurlijk nieuw was. Dus iedereen liep naar me toe en zeiden dan 'I hope peace will be with you' als een soort van groet om het beste te wensen. na de dienst kreeg ik een mok en een paar papieren zoals in de foto's. Dit was een bijzondere ervaring omdat ik nog niet zo vaak zo fysiek een kerkelijke dienst heb mee gemaakt. En iedereen is daar zo aardig maar wel oud maar nog steeds heel aardig. Ik denk dat de lanigan's de jongste mensen zijn die deel nemen aan de dienst en zij zijn allebei 39 jaar. Eenmaal iedereen verzameld stapte we in de auto om terug te reiden naar het huis. Nu was het eindelijk tijd voor lunch of voor mij beter gezegd ontbijt. Omdat ik zo laat opstond was er geen tijd om een ontbijtje te maken dus moest ik maar een pizza nemen. Toen we klaar waren bij de pizzeria liepen we nog even de markt op om een paar vrienden van de ouders te ontmoeten die daar stonden met hun kraampje gratis schoolspullen uit te delen. Dus iedereen van de kinderen hebben een schooltas en genoeg schriften. En in de buurt van dat tentje was er een muur met welkom to El Paso waar ik en de kinderen een foto hebben laten maken. Het was gezellig om nieuwe mensen te ontmoeten. De familie is geweldig, ze zijn open, direct, gastvrij en super aardig. De kinderen zijn dol op mij. Zoveel dat ik mee ben gegaan om te gaan zwemmen bij de Country Club waar de Lanigan's lid van zijn. het was gezellig en hebben bijna 2 uur gezwommen om daarna weer naar huis te gaan. Het was een grote Country Club en erg lekker om te zwemmen ( ook al heb ik me verbrand op me schouders). eenmaal thuis heb ik de blogs geupload en wat vrije tijd genomen. In de avond hebben we nog een paar boordspelletjes gespeeld en daarna is iedereen naar bed gegaan om de volgende ochtend vroeg op te staan. Want Cara en ik moeten naar de school om alles rond te krijgen rondom de inschrijving. Ik heb een leuk maar druk weekend gehad met veel ervaring en ik kijk ernaar uit voor de rest van het jaar. morgen ga schrijf ik over me eerste 2 dagen school. Maar dat lees je morgen wel. Bye

Dat klinkt en ziet er heel gezellig uit Tyas! Ben benieuwd naar je eerste schooldagen, veel plezier!

annekes.avontuur 2018-08-21 08:07:55

Wat supertof Ty! Mooie verslagen van de afgelopen dagen en het gezin klinkt enorm gastvrij en open. Hoe vond je het om de eerste keer voor het 'echt' naar de kerk te gaan? 😄 Ben heel benieuwd naar je komende dagen en weken waarin je lekker gaat wennen aan het Amerikaanse leven. Liefs!