Compostella dag 31

Spanje, Santiago

Nadat we gisteren uitgeregend waren hebben we toch wat krachten opgedaan met een pelgrimsmenu. Voorgerecht, hoofdgerecht, dessert en een drank voor €10. Deze 31 ste dag zag er aanvankelijk iets droger uit maar na het ontbijt begon het terug te regenen. We deden onze droge kleren en natte schoenen aan voor de laatste rit van 50km. Onderweg kwamen we, zoals de laatste dagen, veel van die kleine huisjes op poten tegen. Dit blijken voorraadkamers te zijn en hoe groter, hoe rijker. Ze zijn ook slim ontworpen zodat de muizen en ratten er niet bij kunnen. Rond 11u verscheen even een gele ronde bol in de lucht. Die zorgde voor een mooie regenboog. Maar even later was de zon terug weg. Het regende soms wat minder maar het is nog niet gestopt. We bereikten voor de 2de keer Santiago de Compostella. Nog even langs het agentschap der pelgrims voor onze laatste stempel en onze officieel getuigschrift. We slapen terug in dezelfde albergue als 3 dagen geleden. Morgen nog even echte toeristen spelen en een covid-test. En dan woensdag naar huis. Slaapwel en tot morgen.

proficiat je hebt er iets moois van gemaakt. Kom nu veilig thuis bij je wachtende familie.

sonja 2021-07-07 09:32:35

Hartelijke gelukwensen aan Jullie allen !!!