Compostella dag 6

Frankrijk, Vendôme

Nadat we ons gisteren verwend hadden door eens te gaan eten hebben we heerlijk geslapen. Zo goed zelfs dat we onze vertrek-selfie vergeten waren. 🙄 Goed uitgerust startten we aan onze 6de dag. Eerst een paar kilometer langs een drukke weg om zo in Thivars terug op de route te kunnen. Vanaf daar merken we direct dat het parcours vlakker is geworden. Vele kleine weggetjes met links en rechts grote velden met graan en een gewas dat we niet kennen (wie kan ons helpen). In Bouville stond een mooi kerkje dat jammer genoeg gesloten was maar het sleutelgat was zo groot dat we toch even konden binnen gluren. In Bonneval waagden we ons zelfs aan een actiefoto aan de stadspoort. Om daarna de kerk te bewonderen en nog een stempel te bemachtigen. Eerst nog even de dorst lessen in Donnemain-st-mamès om dan met een prachtig uitzicht in Châteaudun ons middagmaal op te eten. Niet alleen daar maar even later staan prachtige kastelen. De rest van de dag rijden we langs de Loir. Het tempo zit er goed in. In Fréteval stoppen we even voor een frisse limonade bij de kerk. Toch even een bezoekje waard met een eenvoudig maar prachtig brandraam. Terug op weg naar ons einddoel Vendôme. Daar was de kapel de St. Jacques jammer genoeg gesloten maar even verderop ligt nog een kerk om mee af te sluiten. We staan nu op een camping nabij Vendôme, naast de Loir en de N10 maar ik denk dat we moe genoeg zijn om daar door te slapen. Goede nacht en tot morgen.