Compostella dag 12

Frankrijk, Andernos-les-bains

Toen we deze morgen ons klaar maakten voor onze 12de dag begon het zowaar te spetteren. Tegen dat we klaar waren met ontbijten was het al terug droog. De fietspaden zijn volledig autovrij en vaak volledig weg van de autoweg. In Montalivet-les-bains konden we even blijven kijken naar de golven. Deze kustlijn is duidelijk gekend bij surfers. Vanaf dan zitten we iets verder van de kust. We rijden op kaarsrechte wegen tussen de bossen. We horen het ruisen van de golven maar we zien geen zee of strand. In Carcans-plage konden we nog even stoppen om naar het strand te kijken. Ook hier waren er veel surfers. In Carcans had Tom ook nog een verrassing voor zijn medereizigers: Lunch trakteren in een restaurant "chez Heidi". Jammergenoeg was het gesloten (volgens Google was het nochtans open). Aan de overkant van de straat was er gelukkig een alternatief. En na het middagmaal nog een grote ijs. Terug voldaan zijn we klaar om verder te trekken. De fietspaden zijn nog steeds autovrij maar nu zit er meer afwisseling tussen. Meer bochten en soms een klimmetje. Ter hoogte van Plage du gressier draaien we af richting Arés. Plots begint het te druppelen en we keken waar we even konden schuilen. Nu regende het stevig door. Maar tegen dat we ons regenjasje aan hadden was het al terug droog. In Andernos-les-bains vinden we na lang zoeken een camping. Maar de receptie is al gesloten, na rondzoeken vindt Kurt toch iemand die ons een plaatsje kon geven. We slapen in een geïnstalleerde tent (met echte bedden, elektriciteit en een gasfornuis) omdat ze deze nacht regen voorspellen. Dus slaap droog en zacht en tot morgen.