Compostella dag 13

Frankrijk, Labouheyre

Gelukkig hadden we gisteren gekeken voor een huisje. Het heeft 's nachts geregend, gehageld en gebliksemd. Deze morgen was het terug droog maar ze voorspelden wel nog regen. Rond een uur of 10 begon het inderdaad te regenen. Maar al bij al viel het best mee, onze regenjas hebben we niet veel nodig gehad. Bij het vertrek van onze camping terug de fietspaden op. Het is eigenlijk plezant fietsen, kilometers zonder plaats te moeten maken voor auto´s. Enig nadeel is dat je niet veel ziet van de omgeving, enkel bos en bomen. Plots een bordje ´route barréé´. Plichtsbewust volgen we het bordje déviation. Volgens Belgische traditie blijken ze hier echter ook maar één zo´n plakkaat te hebben! We volgen een drukke route nationale zo dicht mogelijk bij onze originele route. Na een kilometer of 10 kunnen we terug meevolgen op ons boekje. We eten een belegd broodje in Belin-Béliet. We starten redelijk snel terug na ons eten. In Biganon komen we terug op de oorspronkelijke route. We hebben het plan om rond 16u te stoppen op een slaapplaats en op ons gemak naar de voetbal te kunnen kijken. Helaas blijkt dit moeilijker dan verwacht. We beginnen met zoeken en rondbellen en tegen 16u komen we aan op de camping voor vannacht. Ondanks een website en Facebookpagina blijkt deze eigenlijk niet te bestaan. We beginnen opnieuw te zoeken en te bellen. Na een half uur hebben we geluk en weet Tom een plek te vinden. Een soort b&b in opbouw, maar wel nieuw, in labouheyre. En we liggen droog voor de onweders van vannacht. Voor morgen voorspellen ze droog weer dus morgen terug volle gas!

Hallo mannen,jullie schuiven goed op zeg respect ,nog veel fietsplezier en hou er de moed in tot gauw.

Blieck joel 2021-06-18 18:41:13

Het gaat verbazend goed. Maar er komt nog een zwaar stuk.