Compostella dag 24

Spanje, Chozas de Abajo

Nadat we gisteren goed gesupporterd hadden voor de Belgen. Tip van de dag: niet te uitbundig juichen voor de Belgen op een terras met hoofdzakelijk Spanjaarden. We merken dat bijna alles hier draait rond de Camino. Overal Albergues, afbeeldingen,... zelfs het water heeft een schelp op de fles. Onderweg komen we veel wandelaars tegen, zowel jong als oud (Vaak jonge (20-25jaar) meisjes, helemaal alleen, je moet het maar doen.) Net buiten El Burgo Ranero hebben ze een paar honderd meter bomen in een wollen jasje gestopt. Een kleurrijk zicht. Een jasje kunnen we ook wel gebruiken want het is niet echt warm. 15 à 20 graden. Maar door de harde wind kunnen we ons wel goed warm fietsen. We stoppen onder een brug om te eten. Volgende stop: León. Terug veel prachtige gebouwen in de stad met als uitschieter de kathedraal. We hebben terug geen geluk, want ze is terug gesloten. Even verderop is er een hotel in een fantastisch oud gebouw. In Villar de Mazarife is er een pelgrimsherberg maar dat is nog 25 kilometer verder. Dat kan er wel nog bij. De wind zorgt er extra voor dat de laatste loodjes het zwaarst wegen. We zijn nu gesetteld is de "Albergue de Jesus". Slaapwel en tot morgen.