Compostella dag 21

Spanje, Arlanzón

Na een bibberkoude nacht zijn we terug klaar om de volgende dag te starten. We zijn vandaag 3 weken bezig. Deze keer vertrekken we zonder ontbijt want in het dorp is er geen bakker en op de camping is er maar brood vanaf 9u30. Direct na vertrek moeten we een super stijle klim over. De beentjes zijn direct warm. De zon is ook terug van de partij. Het landschap ziet er anders uit in de ochtendzon. In Santa Domingo de la Calzada kijken we voor ons ontbijt. We vinden een leuk terrasje vlakbij de kathedraal. Die willen we wel eens bezoeken maar ze vragen €7 entree en daar doen we niet aan mee. Na ons ontbijt vertrekken we richting Herramélluri. Daarna naar Belorado langs de meest saaie baan van onze reis. Een kaarsrechte weg van bijna 20 kilometers over heuvels. Gelukkig brengt het uitzicht ons verstrooiing. Door verschillende steenlagen krijg je uiterst mooie bergen. In de verte zagen we zelfs sneeuw op de bergen. Toen we dichter kwamen zagen we dat het geen sneeuw was maar een steengroeve voor bleke natuursteen. Na ons middagmaal in Belorado nog even langs de grote weg en net na Tosantos mogen we de kleine wegjes op en de bergjes in. Heerlijk rustig maar wel lastig zelfs na 3 weken oefenen😆. De landschappen blijven prachtig om te zien. Na veel klimmen en gelukkig ook dalen komen we aan in Villalómez. Daar nemen we een paar leuke foto's van bij het oude bruggetje om dan verder te trekken naar onze eindbestemming. Onderweg toch nog eens de dorstigen laven. We zien dat het vandaag 30°C is. Van het een ommezwaai gesproken. We stoppen nog kort in San Juan de Ortega om de abdij te bekijken. Die valt op door de het traliewerk binnen. Nog een laatste duwtje naar Santovenia de Oca waar we deze nacht doorbrengen in een pelgrimsherberg. We slapen in een grote slaapzaal maar naast ons slaapt er maar 1 iemand extra. Slaapwel en tot morgen.

Mijn reatie staat op woensdag terug draaien aub .

Dany Vansteelandt uit Zwevezele. 2021-06-25 19:35:55

geniet verder van Jullie reis, einde in zicht. Dank voor de mooie reisverslagen. zo komen we ook eens in een voor ons onbekende streek.