Compostella dag 25

Spanje, Molinaseca

Gisterenavond toch nog gekeken naar de super spannende kwartfinales en dan naar bed. Onze albergue kan 62 personen te slapen leggen maar voorlopig liggen er 4. De muren zijn volgetekend door voorgaande pelgrims. We zijn we klaar voor de 25ste dag. We moeten eerst 40km rijden om daarna de bergen in te gaan. De zon is goed van de partij en de wind is een beetje gaan liggen. We fietsen richting Astorga. In Hospital de Orbigo rijden we over een prachtige middeleeuwse brug waarnaast waarschijnlijk soms middeleeuwse spelen plaats vinden. In Astorga zijn we benieuwd naar de binnenkant van het "Palicia de Gaudi" maar het is nog gesloten (tocht nog eens moeten terug keren met het gezin). Er naast ligt er een indrukwekkende kerk maar die is, zoals gewoonlijk, ook gesloten. Verder richting bergen. We stoppen nog in een klein dorpje net voor de beklimming, waar we op een terras ons middagmaal nemen. Klaar om aan de klim te beginnen. Na een tijdje zijn we al wat hoger er krijgen we een uitgestrekt uitzicht. Je kan enorm ver kijken over de "vlakte". Zonder veel problemen bereiken we de top waar ook het "cruz de Ferro" staat een eenvoudig kruis waar de pelgrims normaal gezien een steen naast gooien om zo hun lasten kwijt te raken. Ondertussen staat het kruis al op een grote berg stenen. Na even rust beginnen we aan het leukste deel van de dag. Een lange afdaling langs kronkelende wegen. Voor het we het goed en wel beseffen zijn we El Acebo gepasseerd en staan we beneden in Molinaseca. Dit ziet er een zeer gezellig stadje uit en na een terrasje besluiten we om hier overnachting te zoeken. We slapen in een mooie hostel en hebben een volledige keuken ter beschikking. Dus koken we vanavond ons eigen potje. Smakelijk. Slaapwel en tot morgen.

Toch het bekende kruis tegen gekomen daar moeten er ook 2 steentjes bij zitten van ons .Dany moest dan nog 2 dagen fietsen om de eindstreep in Compostella te bemachtigen . Maar voor jullie is de eindstreep ook niet zover weg meer we duimen .