Dag2

Frankrijk, Tugny-et-Pont

Na een niet zo denderende nacht (koud en een dancing in de buurt) hebben we ons klaar gemaakt om aan onze 2de dag te beginnen. Vlot gestart met boven ons een stralende zon. We genieten van de kleine dingen langs de weg (klaprozen, kerktoren met misplaatste klok en mooie vergezichten). Bij het doorrijden van Cambrai zijn we onder de indruk van het mooie marktplein en de imposante kathedraal. We genieten van een broodje langs het water. Het landschap begint duidelijk glooiender te worden. Restanten van een 12de eeuwse abdij komen we ook tegen. Even nog halt houden bij de bron van de schelde om dan langs het kanaal naar onze rustplaats te rijden in Tugny-et-point. Onze allereerste pelgrimsgîte. We worden hier gastvrij ontvangen en het is hier super rustig en mooi. Start nog een lekkere spaghetti (wederom een schenking van foodtwist Eernegem).
En dan hopen dat we een betere nacht hebben. Tot morgen.

Het is tof dat wij jullie op die manier kunnen volgen. Stel het verder goed!