Compostella dag 14

Frankrijk, Dax

Nu 2 weken bezig. Gisteren heeft het nog bijna gans de avond geregend. Gelukkig sliepen we terug binnen. Jammergenoeg moesten we onze gîte delen met 2 anderen wat, coronagewijs, wel wat extra stress veroorzaakte. Maar we hielden genoeg afstand en droegen bijna gans de tijd onze mondmaskers. Deze morgen vertrokken uit onze gîte na een super goeie nacht. Dus konden we herboren starten. De eerste kilometers wisselden we zelfs om de beurt om vooraan te rijden. We rijden nog steeds tussen de bossen, nu wel niet meer autovrij, maar ongelooflijk hoeveel bos er hier in de regio is. In Onesse-et-Laharie bezoeken we na een paar dagen nog eens een kerk. Leuk om te zien dat na zoveel kerken ze ons nog steeds kunnen verrassen. Deze valt op door zijn mooie plafondschilderingen. In Lesperon stoppen we voor ons middagmaal. Onderweg worden we nog verrast door leuke huizen en versieringen. En na 4 dagen bos
lukt het ons eindelijk om eens een hertje te fotograferen. Nog leuke kerken maar bijna allemaal gesloten. Nabij dax vinden we een leuke kleine camping waar we meteen verwelkomt worden door iemand die ook net een stuk van de pelgrimsroute gewandeld heeft. Ze trakteert ons zelfs op een biertje. Normaal verwachten we geen regen deze nacht. Dus goede nacht en tot morgen.

Beetje laat ... De speciale vrucht op het veld vorige week zijn bonen of erwten, daarvoor zou je een peul moeten openen. De groenten worden geoogst met de pikdorser. Warme groeten uit Lubbeek. Fijn dat we jullie kunnen volgen,courage!