Compostella dag 20

Spanje, Belorado

Na een stevig ontbijt zijn we klaar om terug verder te trekken naar ons einddoel. We starten onze 20 ste samen met veel andere pelgrims. Allen wandelaars. We zijn eens relatief vroeg kunnen vertrekken. Nog maar net buiten Estella is er een smid die vele mooie aandenken maakt voor pelgrims. Je merkt dat er een business rond het pelgrim gebeuren ontstaan is. Overal kan je aandenkens kopen en je boekje laten afstempelen. Ook hier bij de smid. We trekken verder door het voortdurend veranderend landschap. De torens van de kerk van Los Arcos trekt onze aandacht. Tijd voor een pitstop. Jammergenoeg is de kerk gesloten. We rijden verder de bergen over. De kleine pijltjes langs de kant van de weg zijn veranderd naar grote borden om de weg te wijzen. We stoppen even langs de weg bij een kapelletje. De route voor de wandelaars passeert daar ook en die moet toch ook zeker de moeite waard zijn. We rijden langs Viana met zijn hoge stadsmuren en rijden zo verder naar Logrono. Even stoppen aan de kerk en de supermarkt om zo meteen te eten in het park. De kerk is mooi van buiten maar valt op door de afwerking binnen. Een grote gouden achtergrondpaneel. En een gigantische inkom. Na Logrono rijden we even via kleine weggetjes naar Navarette. Daar bezoeken we even de kerk. Binnen is het er donker. Er hangt een klein bakje aan de muur om geld in te stoppen om de lichten achter het altaar aan te steken. Het maakt me benieuwd en ik stop er een euro in. De lichten schieten aan en we staan met open mond te kijken. Het paneel is nog een stuk imposanter dan daarnet in Logrono. We rijden nog naar onze eindplaats in Nájera. Maar de camping die we wilden doen bestond niet meer, dus besloten we om naar Berceo te fietsen om daar te slapen. Hopelijk een droge nacht. Slaapwel en tot morgen

Hier zijn we dan nog eens uit Zwevezele .We volgen jullie elke avond en kijken er naar uit waar jullie zitten .We zien dat jullie ritten nu naar de route gaat waar Dany ook ongeveer langs kwam Pamplona , Santo Domingo de la Calzada ,Castrojerez ,Leon -Astorga ,Cruz de Ferro -Pomferrada waar je een steentje van thuis kunt achterlaten op een hoop stenen met een ijzeren kruis dan Lugo met 3 beklimmingen. Tot ze op 25 juni hun doel bereik hadden SANTIAGO DE COMPOSTELA en dan nog op zijn verjaardag een hele mooie ervaring .Voor jullie een grote chapeau dat is iets wat ze nooit meer kunnen afnemen jullie hebben het toch gedaan hé .We wensen jullie nog het allerbeste voor de komende dagen . En heel veel mooie foto's.