Compostella dag 11

Frankrijk, Soulac-sur-Mer

Vandaag stond er veel op het programma, dus wisten we dat we niet veel kilometers ging kunnen maken. Na ons vertrek deze morgen wilden we eerst nog even de kathedraal van Saintes bezoeken. Dus even het centrum in. Nadien wilden we het amphitheater ook nog bezoeken. 2 toeristische trekpleisters die wel de moeite waard zijn. Nu zijn we klaar om onze route te vervolgen. De route is veel vlakker geworden. In Varzay nog een kerkje bezocht. In Thézac ook. Je merkt aan de huizen dat we dichter naar Spanje rijden. In Royan moesten we nog even stoppen in de decathlon voor nieuwe gasflessen. En nog wat andere kleine dingen. Maar die was nog even gesloten, dus besloten we in de schaduw op de middenberm te eten. Daarna richting overzet. Omdat we nog meer dan een uur hadden hebben we Royan nog even verkend. De aanwezigheid van strand brengt ons volledig in vakantiestemming. Om 15u50 vertrok de ferry naar Gironde. Vanaf daar zijn de fietspaden niet te vergelijken. Verkeersvrije fietspaden door het bos of langs het strand. Omdat het al wat laat wordt kiezen we een camping uit. We zitten nu op een camping vlakbij de zee. Nabij Amelie.

Prachtige verslagen !!! hou er de moed maar in .