Compostella dag 7

Frankrijk, Veigné

Nadat Kurt en Pieter gezorgd hadden voor het avondeten en de was waren we klaar om heerlijk te gaan slapen. Zo goed geslapen dat we deze morgen maar na 7u wakker werden. Vandaag zijn we onze vertrek-selfie niet vergeten. Om 10u eindelijk kunnen vertrekken. Eerst nog even een bezoekje aan de kerk vlakbij die vooral uitblonk door zijn gedetailleerde afwerking buiten. Eenmaal uit de stad merken we dat het vandaag uitzonderlijk warm is. Het verloopt vlot maar de warmte zorgt ervoor dat we wat vaker moeten stoppen om af te koelen. Vaak zijn simpele watertorens echte kunstwerken zoals hier in Château-Renault. Zoals veel de laatste dagen zien we hier veel ommuurde tuinen. Maar met een selfiestick kun je ook eens over het muurtje piepen. 's Middags in Reugny zoeken we een bakkerij om brood maar die is aan een lange middagpauze bezig (tot 16u). Dus gaan we voor de dagschotel in de naastgelegen bistro. Met een volle maag rijden we verder naar Tours. Ook hier zijn de fietspaden super afwisselend en mooi. De graanvelden hebben plaats gemaakt voor wijnranken zo ver als je kan kijken. De eindbestemming van onze eerste (van 3) reisgids is de kathedraal van Tours. Deze kathedraal heeft ook prachtig gedetailleerde afwerking buiten en enorm veel brandramen. Ook hier kan je de verschillen zoeken tussen de twee torens. We keken even of we zoals vermeld in het klooster mochten slapen maar hoorden dat dit nog niet kon. Dan maar nog een duwtje naar de eerstvolgende camping in Veigné.

Jullie zijn super goed bezig. doe zo voort. Wij duimen, supporteren. Het is fijn dat wij jullie zo kunnen volgen.