Eerste dag

Frankrijk, Marchiennes

De eerste dag zit er bijna op. Na een deugddoende uitzwaai. Vertrokken richting Doornik. Met vijf, ons drieën en Dieter en Tine. Kort na vertrek begon het lichtjes te regenen. De knooppuntroute had een beetje de toeristische weg genomen waardoor we soms niet vlot konden rijden. Iets over Kortrijk moesten we door een kiezelwegje maar halverwege was er een dikke laag modder met alle gevolgen van dien. Maar even verderop vonden we een sympathieke meneer waarvan we zijn tuinslang even mochten gebruiken. Terug proper konden we verder naar Doornik. Nu meer langs jaagpaden en vlotte wegen. In Doornik is Dieter gestopt en terug naar huis gefietst. Na onze middagpauze en afscheid te nemen van Dieter terug op weg. De regen was net gestopt. Vanaf nu zitten we officieel op de Sint jacobsroute. En wonderwel is de route uitgepijld. Even verderop in Rongy is Tine ook gestopt en heeft haar broer haar komen ophalen. Even verderop de grens over, de grenspost was onbemand. In de camping aangekomen in Marchiennes, na het opzetten van de tent, nog een heerlijke maaltijd gegeten. Geschonken door foodtwist Eernegem. Nog wat napraten en dan gaan slapen, tot morgen.
Nog eens een dikke merci aan iedereen die ons kwam uitzwaaien. En zeker aan Dieter en Tine voor het gezelschap onderweg.