Compostella dag 28

Spanje, Santiago

YES, WE DID IT. We staan aan de kathedraal van Santiago de Compostella. Na 28 dagen is het ons gelukt.
Nadat we gisteren eens een ferme pizza gaan eten zijn, zijn we gaan slapen in onze Albergue. Na ons ontbijt waren we klaar om aan het laatste stukje van onze reis te beginnen. Het weer valt een beetje tegen, het is bewolkt en het regent heel lichtjes. We zijn al lang onderweg maar hebben nog oog voor de kleine dingen langs de weg. Een mooie bloem, een speciaal bushokje, een gekke klink, wegenwerken, mooi gestapeld hout,... We hebben het allemaal gezien. Maar onze neus staat richting einddoel. Het is hier nog steeds niet vlak. Net voor de middag begint het even harder te regenen maar na een kwartier is het alweer droog. Iets later stoppen we bij een dorpsplein die duidelijk al betere tijden had gezien. We eten er ons middagmaal en zijn klaar voor de laatste 20 kilometer. Hier hebben veel huizen een soort van mini watertoren op of naast hun huis. Meestal een bol soms modern. De reden weet ik ook niet maar als iemand anders het weet, laat maar iets na in de opmerkingen.
Nog een paar klimmen verder zien we plots de toppen van de kathedraal verschijnen. We kunnen het zelf bijna niet geloven dat we er al zijn. Maar na een paar zeer steile hellingen bereiken we het praza do Obradoiro. Mijn gps meld "koers voltooid". We staan er na 4 weken puffen en zweten hebben we de kathedraal van Santiago bereikt.
We bezoeken nog de kathedraal, drinken nog iets en zoeken dan overnachting. We zitten nu in een Albergue op nog geen 50 meter van de Kathedraal. We kunnen vanavond moe maar tevreden rusten. Slaapwel en tot morgen.

Top👍👍👍👍👍jullie verhaal steeds gevolgd. Fantastisch chapeau 👍👍👍jullie waarschijnlijk ook in euforie. Grtjs Bart

Bart Desmet 2021-07-02 19:55:35

Proficiat met jullie aankomst in Compostella. Het doet wel iets als je de Kathedraal zo ziet voor jullie ogen ziet staan jullie hebben het toch gedaan hé .Geniet nog van jullie verblijf daar en een goede thuiskomst gewenst ,ik denk het thuisfront ook zal blij zijn om jullie te verwelkomen . Groetjes Dany en Christine wel een beetje onbekend maar was leuk om elke dag te volgen .Dany heeft 2 keer naar Compostella gefietst.

Dany Vansteelandt uit Zwevezele. 2021-07-02 20:25:09

Geweldig !! Super proficiat !!!

Lucreseeeckloo@gmail.com 2021-07-02 21:57:24

Echte vlaamse leeuwen , Proficiat een hele prestatie voor het goede doel’ Kom op tegen kanker’Nu lekker uitrusten en weldra terug ! Fier als een gieter !!! Jouw ‘schone ma en wees gerust jouw gezinnetje heeft jouw gemis goed doorstaan, maar ze verlangen zo naar jou evenals de eega’s en kids van Kurt en Tom.

Nottebaert Mia 2021-07-03 08:26:41

proficiat jongens, geniet ervan. kom goed thuis.