Compostella dag 5

Frankrijk, Barjouville

Na onze dagelijkse vertrek-selfie vertrokken we goed uitgerust aan onze 5de dag. Maar amper 5 kilometer verder had "pechvogel" Pieter terug prijs. Lekke band. In de schaduw van de kerk van Arnouville werd de band vervangen. Tijd om nog een stempel te scoren in het nabije gemeentehuis. We laten de moed niet zakken en even later zijn we terug klaar om te vertrekken. Onze fietszakken doen dienst als droogrek. We stoppen bij de kerk-gemeentehuis van Tacoignières. De hellingen zijn niet meer zo erg als gisteren. Maar de zon schijnt super hard. In Bourdonné schuilen we even in de schaduw van de kerktoren. Tijd om nog een hapje te eten en het kerkje eens te bezichtigen. Even later zien we een boerderijwinkel met terras. Dus eten we een yoghurt met kastanje crèmešŸ˜‹. Even later stoppen we in Maintenon om te eten. Een gezellig stadje met een groot kasteel. De weggetjes richting Chartres zijn echt mooi. Net voor het centrum stoppen we voor ons eerste (Frans) terrasje van de reis. Herboren beginnen we aan de beklimming naar het hoogtepunt van de dag. Een bezoek aan de kathedraal van Chartres. Een bouwwerk waar we allemaal even stil van werden. Zowel binnen als buiten val je van de ene verbazing in de andere. Foto's kunnen de grootte en de details van de kathedraal niet weergeven. Door het bezoek en wat zoekwerk naar de juiste route merken we dat we de camping die we wilden bereiken maar veel te laat zullen bereiken. In Thivars beslissen we om een andere slaapplaats te zoeken. Het dichste en betaalbaarste is een hotel 4 kilometer verderop. Dus slapen we in een 3 persoonskamer. Een beetje krap want onze fietsen staan bij ons op de kamer. Het belooft een goede nacht te worden. Slaapwel en tot morgen.