Compostella dag 23

Spanje, Sahagún

Gisterenavond na het avondmaal nog eens het dorpje gaan verkennen. Om dan in de heel leuke albergue, met prachtig terras, te gaan slapen. Deze morgen zagen de wolken er nogal dreigend uit. Op de kaart zag het er naar uit dat het niet de mooiste route ging worden vandaag. En inderdaad, gans de dag eindeloos rechte wegen. Onderweg kerkbezoekje in Boadilla del Camino. Met wel 5 ooievaarsnesten op het dak. Even later passeren we langs Canal de Castilla. Een 18de eeuw sluizencomplex. Om daarna terug onze rechte weg te vervolgen. We stoppen even aan de kerk van Villalcázar de sirga. Maar we moeten terug inkom betalen om de kerk te mogen te bezoeken en we blijven bij onze principes. We eten daar ook ons middagmaal. Nadien terug op het rechte pad 😆. Even na Carrion de los Condos verandert de asfaltweg in een grindweg. Een leuke afwisseling maar ook altijd rechtdoor. Na 12 kilometer grindweg rijden we terug op de hoofdweg. En dan rechtdoor naar Sahagún. Hier hebben we een leuke herberg gevonden. Vanavond nog gaan eten en daarna supporteren voor de (misschien wel laatste) match van de Rode duivels. Slaapwel en tot morgen.