Compostella dag 8

Frankrijk, Saint-Georges-lès-Baillargeaux

Na een goeie nachtrust en een stevig ontbijt zijn we klaar om aan onze 8ste dag te beginnen. We merken al meteen dat het een warme dag zal worden. Net na vertrek uit de camping in Veigné krijgen we al een klimmetje van 12% te verwerken. Maar we zijn in form en het tempo zit er goed in. In Sorigny zoeken we even verkoeling in de mooie kerk met gedetailleerd brandraam. Terug op weg moeten we vaak schuilen in de schaduw om wat af te koelen. We rijden langs grote meren omringd door prachtige natuur. We fietsen in het dal, daardoor is het meestal vlak maar wel heet. Bij Nouâtre stoppen we voor een frisse limonade en een zak kersen. Het dorpje Pussigny verrast ons met een outdoor kunstexpo. In Dangé-Saint-Romain vinden we een bankje in de schaduw voor ons middagmaal. In Châtelleraut steken we, onder de brug, even onze voeten in de Vienne.🤤 Ook nog ons watervoorraad aanvullen. En de St.-Jacobskerk even bezoeken. Ze hebben er wel een originele manier om de afstandsregels te volgen (zie foto's). We worden vaker aangesproken als pelgrims. En merken aan sommige kleine dingen dat we dichter bij ons doel komen. We beslissen om in Dissay te slapen. Daar is een pelgrimsgîte en een stadscamping. We stoppen halverwege nog eens aan het meer van Saint-Cyr. Daar bellen we ook naar de gite maar die blijkt bezet. In Dissay aangekomen merken we dat de camping maar open gaat halfweg juni. De volgende gîte 5km verderop blijkt niet meer te bestaan. Maar in camping Le Futurist in Saint-Georges-les-Baillargeaux hebben we wel succes. We zetten ons tentje op en beginnen aan het eten zodat we straks naar de Rode duivels kunnen kijken. Slaapwel en tot morgen.

Hallo,we kennen jullie wel niet maar we volgen jullie wel op de blog en ook gezien in de krant.Mijn man Dany 68 jaar heeft ook al 2 x naar Compostella gefietst in 2017 en 2019.Met een groep van OKRA W.Vlaanderen vertrokken uit Ieper telkens in 15 dagen fietsen een hele ervaring rijker zegd hij .We kijken ernaar uit als je Spanje fietst dan zal hij wel vele herinneringen zien dan zal je op de zelfde route fietsen .We wensen jullie het beste hoe verder hoe mooier en mischien wel wat (lastiger)dan eens goed slapen en je bent weer vit voor de volgende klim .Doe zo verder en GENIET er ook van .gr. Dany & Christine .

Dany Vansteelandt uit Zwevezele. 2021-06-12 22:37:36

Dank je voor de aanmoediging. Klopt het dat hij dit in 15 dagen gedaan heeft. Amai, wij hebben dubbel zoveel tijd nodig.

Compostellaforlife2021 2021-06-13 20:21:01

Hallo , hier ben ik dan terug uit Zwevezele .Ja dat klopt in 15 dagen met de koersfiets dus geen bagage mee voor geen eten moeten zorgen elke dag een ander hotel hun bedje stond elke avond klaar .Leven als een prof je verstand op nul en elke dag 150 km in de kuiten .Dat is nog heel wat anders als jullie hé.Doe zo verder we leven met jullie mee .Jammer dat ermaar zo weinig reageren op de blog dat doet nochthans deugd als er iemand iets schrijft van de thuisfront.Tot later je hoord ons nog wel .

Dany Vansteelandt uit Zwevezele. 2021-06-13 22:19:15

We krijgen veel reacties via Facebook. Hetzelfde reisverslag staat op onze Facebook pagina. En daar hebben we 700 volgers.