Compostella dag 15

Frankrijk, Oloron-Sainte-Marie

Gisterenavond keken we nog even op buienradar om onze overnachting uit te kiezen. Het ging gans de nacht droog blijven. Maar de voorspelling was allesbehalve juist. Tussen 1u en 2u is er een onweer over getrokken. Maar daarna was het terug droog. Half uitgeslapen beginnen we aan onze drukke 15de dag. We willen deze avond in Oloron-saint-marie geraken en we moeten ook nog kijken voor een covid-test. We vertrekken uit onze camping en rijden vlotjes door. In Sorde-l'Abbaye bezoeken we een bijzondere kerk. En ondertussen nog een stempel meepikken. Er zitten vandaag toch een paar pittige klimmetjes tussen want we naderen de Pyreneeën. Die zien we in de verte al opduiken. In Sauveterre-de-Béarn stoppen we om te eten en even van het mooie uitzicht te genieten. We hebben vandaag jammergenoeg niet veel tijd over om veel dingen te bezichtigen. Rond 14u zijn we in Navarrenx. We bellen nog even naar het ziekenhuis maar daar doen ze geen testen. Je moet bij het labo of apotheker zijn. Even verderop is een apotheker die dit wil doen maar niet zonder afspraak. Dus maken we een afspraak. Dit kan ten vroegste om 15u30. Dus even wachten op een terrasje aan de overkant. Daarna testen 🥺 en nog even wachten op ons resultaat. Gelukkig 3 maal negatief.😃 Om 16u kunnen we eindelijk terug op pad. Nog een serieuze duw en we zijn bij ons einddoel. We staan terug op een camping en hopen op een drogere nacht. We gaan vroeg gaan slapen want het word morgen onze lastigste dag tot nu toe. Slaapwel en tot morgen.