Compostella dag 9

Frankrijk, Lezay

Nadat we gisteren gesupporterd hadden voor de Belgen op het kleinste scherm ooit. Zijn we deze morgen iets langer blijven liggen omdat het vaderdag is. Vandaag mag er ook een croissant bij het ontbijt.😄 Nog even face-timen met de kindjes om dan rond 10u te vertrekken richting Poitiers. Terug een warme dag maar vandaag staan er niet veel kilometers op de planning. Aan de rand van Poitiers worden we onder de brug verrast door een van de mooiste graffiti kunstwerken ooit, dit in combinatie met groengegroeide zuilen. In Poitiers centrum brengen we een bezoek aan de kathedraal, waar een communie viering bezig is. En daarna nog de kerk van de notre dame. Een klein kerkje in een volledig andere stijl dan dat we al gezien hadden. We worden meer en meer aangesproken door mensen ivm onze tocht, zelfs nu door westvlamingen. In Iteuil even afkoeling gezocht in de kerk. Even later waren we in Vivonne. Maar dat lag niet op de route volgens onze reisgids. Volgens de gps wel. We beslisten om de kortste route uit te kiezen naar Saint-Sauvant. Die liep ook door een prachtig eikenbos. In St-Sauvant bleek dat de pelgrimsrefuge het coronajaar niet had overleeft. Het zag er een leuk huisje uit maar was nu een verlaten bouwval. Dan maar op zoek naar de eerstvolgende camping, 12 kilometer verderop, in Lezay. Eerst even een terrasje meepikken (het eerste van vandaag en dat op vaderdag). Nu staan we op een stadscamping nabij het centrum. Klein, super rustig, mooi en proper. En dat voor nog geen €11 voor 3 personen inclusief elektriciteit. Slaapwel en tot morgen. Op de laatste foto zie je een overzicht van onze afgelegde weg. Zo te zien, zijn we goed bezig.

Sorry ik heb mijn reactie op de verkeerde dag gezet op zaterdag .

Dany Vansteelandt uit Zwevezele. 2021-06-13 23:30:40

zeer mooie foto's.vooral die van de verschijning in het kerkje. geniet verder en hou jullie goed gr.