Compostella dag 19

Spanje, Estella-Lizarra

Na een koude maar rustige nacht pakken we alles in en zijn klaar om dag 19 te beginnen. We merken al meteen dat het een stuk kouder is dan de voorgaande dagen. De lucht is bewolkt. En na een klein uur fietsen begint het zowaar te regenen. De regen en de wind zorgt ervoor dat het echt koud aanvoelt. We fietsen in het dal maar de klimmetjes volgen elkaar snel op. Het voelt wel zwaar aan. Ergens onderweg stoppen we om binnen te eten. Met een volle maag rijden we naar Puenta La Reina. Het is gestopt met regenen en hier en daar zien we zelfs een beetje blauwe lucht. In Puenta La Reina genieten we van het mooie stadje met zijn Middeleeuwse elementen. Hierna gaat het terug bergopwaarts. Het begint te wegen maar we worden bovenaan beloond door een mooi uitzicht. In Estella zoeken we iets om te slapen. Na een paar volzette herbergen vinden we er een net buiten het centrum. We merken dat er hier al veel pelgrims zijn, vooral wandelaars. We kunnen hier goedkoop eten en kunnen even op adem komen. Het begint buiten terug te regenen. Slaapwel en tot morgen.