Nieuwe huisdieren!

Zuid-Afrika, Marloth Park

Hier zijn we weer!
Gisteren heb ik geen verslagje gemaakt omdat het een traveldag was.
Even kort samengevat: donderdagmorgen hebben we de St Lucia-regio achter ons gelaten en hebben we de tocht naar Marloth Park ingezet.
Omdat de afstand wat te ver was om in 1x te doen, hebben we nog overnacht en dit zelfs in het “buitenland”, namelijk Eswatini, het voormalige Swaziland. Dit was de kortste rit, vandaar de doorsteek. We hebben er overnacht op een boerderij waar ook een koffieplantage is. Het was echt back in time, maar wel mooi!
Deze ochtend hebben we nog een rondleiding gekregen op de koffieplantage en zijn we weer wat meer te weten gekomen over hoe de heerlijke koffie gemaakt wordt.
Nadien was het tijd om onze rit verder te zetten, terug richting Zuid-Afrika, namelijk Marloth Park. Dit is een natuurreservaat gelegen aan de zuidelijke grens van Kruger, enkel de Crocodile River scheidt ons hiervan. We zitten hier dus midden in de bush in een prachtige villa en onze nieuwe huisdieren zijn zebra’s, giraffen, impala’s, gnoe’s, pumba’s… Ze komen echt tot aan het terras, zalig!!
Morgenvroeg het eerste ritje in Kruger, benieuwd wat we allemaal gaan zien!